سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/28
11:41 صبح

دولت آتی لبنان باید با جدیت بیشتر موضوع چهار دیپلمات ایرانی را پ

بدست شاپور در دسته

سید حسن نصرالله:
دولت‌ آتی لبنان باید با جدیت بیشتر موضوع چهار دیپلمات ایرانی را پیگیری کند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به عدم توجه دولت‌های پیشین لبنان به موضوع چهار دیپلمات ربوده شده ایرانی گفت که دولت آتی لبنان باید این موضوع را با جدیت بیشتری دنبال کند و حزب‌الله نیز در این زمینه همراه دولت خواهد بود.


به گزارش فارس، سیدحسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله لبنان روز جمعه در سخنرانی تلویزیونی خود خواستار تلاش برای آزادسازی باقی اسیران دربند رژیم صهیونیستی شد و تاکید کرد: در این میان همچنین موضوع چهار دیپلمات ایرانی نیز وجود دارد چرا که این عده دیپلمات‌هایی بودند که در خاک لبنان ناپدید شدند و ما در قبال آنها مسئولیت داریم.
نصر الله در این سخنرانی که به مناسبت نخستین سالگرد عملیات "رضوان " و پیروزی حزب الله در تبادل اسرا با رژیم صهیونیستی صورت گرفت، خواستار پیگیری جدی و با مسئولیت موضوع ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی به دست جریان‌های حامی رژیم صهیونیستی از سوی دولت آینده لبنان شد و با اشاره به اینکه تعامل دولت‌های قبلی لبنان با این موضوع ناکافی و از روی بی‌اهمیتی بود، تاکید کرد: دولت آینده که تشکیل خواهد شد اگر بخواهد با این موضوع به شکل عادلانه و مسئولانه رفتار کند، ما در حزب‌الله کنار آن خواهیم بود و در واقع ما جایگزین دولت نیستیم؛ بلکه من امروز از دولت آتی لبنان می‌خواهم تا مسئولیت خود را بپذیرد و ما نیز در تمامی امور کمک خواهیم کرد.
دبیرکل حزب الله لبنان ادامه داد: من به شما می‌گویم که باقی ماندن این تعداد زیاد از اسرای فلسطینی و عرب در زندان‌های اسرائیل به مثابه باقی ماندن قدس زیر اشغال اسرائیلی‌ها و شاید بدتر باشد. می‌توان برای آزادسازی زمین صبر کرد ولی صبر در این راستا با صبر خانواده‌ها و پدران و مادران و همسران برای عزیزان خود فرق دارد و این دو صبر قابل قیاس با یکدیگر نیستند.
وی تاکید کرد: دردآورترین و توهین‌آمیزترین موضوع، باقی ماندن اسرا در زندان‌های اسرائیل است که مثل نشانی توهین‌آمیز بر پیشانی امت اسلام از جمله ما قرار دارد.
نصرالله تصریح کرد: من و شما در این روز، نخستین سالگرد یکی از پیروزی‌های مقاومت را جشن می‌گیریم که از نتایج فداکاری‌های ملت و مقاومت و ارتش و میهن ما بود. امروز نخستین سالگرد عملیات رضوان است.
وی هم‌زمانی این ایام با روزهای تجاور وحشیانه رژیم صهیونیستی به لبنان در سال 2006 را از نعمت‌های خداوند خواند و گفت که در سخنرانی امروز فقط به موضوع عملیات رضوان اشاره کرده و بحث جنگ لبنان را به سخنرانی در روز 14آگوست(23مرداد) واگذار می‌کند.
دبیرکل حزب‌الله لبنان با اشاره به اینکه اسیر به علت دفاع از یک آرمان برحق یک کشور و بر اساس ایمان، عقیده و شجاعت خود به اسارت درآمده است، تاکید کرد که مسئولیت چنین فردی تنها بر عهده خانواده‌اش نیست.
سید حسن نصرالله گفت: موضوع "سمیر قنطار "، شیخ "عبدالکریم عبید " و "مصطفی دیرانی " و ... تنها به خانواده آنها مربوط نمی‌شود، بلکه مربوط به ملت می‌شود. آیا نباید برای آزادی آنها فداکاری کرد؟ اگر این افراد تمام دنیا و مایملک خود را ترک کرده و به خاطر وطن و آرمانشان آماده شهادت شده باشند، بین آنها و افراد عادی تفاوت وجود دارد و نباید آنها را با زندانیان عادی مقایسه و هم‌طراز دانست.
وی ادامه داد: این اسرا در درون خود روحیه فداکاری دارند و به خاطر آزادی و سرافرازی و راحتی خیال ما به اسارت رفته و برخی دیگر روانه قبرستان‌ها شده‌اند.
نصرالله با اشاره به اینکه اگر مبارزه در مقابله با اشغالگران باشد، شرافت خواهد داشت و مبارزه‌ای خشونت‌آمیز نخواهد بود، افزود: اگر این مبارزه مشروع و انسانی است، قربانی آن نیز مبارز و مجاهد و شهید است و با کشته‌های عادی فرق خواهد داشت... همه امور مربوط به چنین نبردی با امور عادی فرق دارد. زندانی این مبارزه نیز با همه زندانیان جهان فرق داشته و اسیر احقاق حق و آرمان ملت هستند.
دبیرکل حزب‌الله در ادامه سخنرانی خود به مناسبت اولین سالگرد عملیات رضوان به موضوعات داخلی لبنان به خصوص پس از اعلام نتایج انتخابات اشاره کرد و گفت: پس از انتخابات گفتیم که نتایج آن را قبول داریم و سپس کشور وارد مرحله آرامش شد. نقطه مثبت مخالفان دولت این بود که نتیجه انتخابات را قبول کرده و جناح اکثریت نیز رفتاری عقلانی و آرام داشت و کشور شاهد آرامش است. دیدارهای مناسب و خوبی به خصوص بین ما و رهبران اصلی لبنان برگزار شد که پیامدهای خوبی داشته و فضای خفقان سابق را تا حد زیادی بهبود بخشید.
وی با ابراز خرسندی از انتخابات رئیس پارلمان و نخست‌وزیر لبنان گفت: چند نکته در این زمینه وجود دارد؛ نکته اول سهمیه حزب‌الله در تشکیل دولت است. در بسیاری از رسانه‌ها خواندیم و شنیدیم که حزب‌الله یا مخالفان در زمینه تشکیل دولت شرط کرده که تضمین‌هایی در قبال سلاح مقاومت خواسته و این یکی از موانع تشکیل دولت است.
نصرالله این شایعات را به شدت رد و تصریح کرد: این موضوع به هیچ وجه صحت ندارد و من اعلام می‌کنم که در دیدار خود با سعد الحریری پیش از انتخاب وی به عنوان نخست‌وزیر گفتم که ما هیچ تضمینی برای سلاح مقاومت نمی‌خواهیم. من در برابر همه جهانیان می‌گویم که حزب‌الله هیچ تضمینی برای سلاح خود نمی‌خواهد. هر دو ما در آن دیدار توافق کردیم که موضوع سلاح مقاومت باید در میزگرد گفت‌وگوهای ملی و در چارچوب استراتژی دفاع ملی بررسی شود.
نصرالله در بیان دومین نکته اظهار داشت: گفته می‌شود حزب‌الله نگرانی‌هایی در مورد کار دادگاه بین‌المللی رسیدگی به ترور رفیق حریری دارد و خواستار تضمین‌هایی در این زمینه است. من در این مورد نیز می‌گویم که چنین سخنانی صحیح نیست و ما خواستار هیچ تضمینی نیستیم. اصلا در دیدار من با سعد حریری این موضوع به هیچ وجه مطرح نشد.
وی با مسئول دانستن مقاومت در جریان‌های چهار سال آینده لبنان و بدهی های این کشور ابراز داشت: تصمیمات دولت آتی به تمامی لبنانی‌ها از جمله ما باز می‌گردد و هیچ گروهی نمی‌تواند بگوید ما در این زمینه خود می‌خواهیم تصمیم‌گیری کنیم. موضوعات دیگری نیز در این زمینه مثل مسائل معیشتی و سیاسی وجود دارند که نمی‌شود به تنهایی آنها را حل کرد.
سید حسن نصرالله در ادامه سخنان خود گفت: اگر به موضوعات منطقه‌ای و فعالیت‌های آمریکا و نتانیاهو و لیبرمن، موضوع وطن‌ جایگزین فلسطینیان، خواسته‌های آمریکا از کشورهای عربی، تهدید تبدیل فلسطین به یک کشور یهودی و ... می‌بینیم که بخواهیم یا نخواهیم لبنان بخشی از این موضوعات است که بیشترین تاثیر را از مسائل منطقه‌ای می‌گیرد، به همین دلیل ما خواستار دولتی با مشارکت واقعی همه هستیم.
وی در مورد دیدار خود با "ولید جنبلاط " رئیس حزب سوسیالیست ترقی خواه لبنان گفت: این دیدار (سید حسن نصرالله و ولید جنبلاط) نیازی به این همه حرف و حدیث ندارد. ما حتی قبل از انتخابات گفتیم که اگر پیروز شویم، یک سوم اعضای کابینه را به جناح مقابل خواهیم داد. این مقدار حرف و حدیث در این زمینه قابل قبول نیست.
دبیرکل حزب‌الله لبنان در پایان تاکید کرد: اکنون فرصت بسیار بزرگی برای تشکیل دولت وحدت ملی با مشارکت واقعی همگان وجود دارد تا لبنان، وحدت و قدرت آن حفظ شود.

88/4/28
11:41 صبح

اعزام جدید زائران به عتبات عالیات از مرداد آغاز میشود

بدست شاپور در دسته

رئیس عتبات عالیات در گفت‌وگو با فارس:
اعزام جدید زائران به عتبات عالیات از مرداد آغاز می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام جدید زائران به عتبات عالیات از سوم مرداد آغاز می‌شود.


حسین اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی فارس افزود: اعزام‌های قبلی نیز همچنان ادامه دارد و در حال حاضر روزانه 3 هزار و 500 نفر به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
رئیس عتبات عالیات سازمان حج و زیارت با اشاره به اینکه پروازهای هوایی لغو شده است، اظهار داشت: تمام اعزام‌ها زمینی انجام می‌شود.
اکبری افزود: اعزام‌های جدید که از سوم مرداد آغاز می‌شود تا اول مهر ادامه دارد.

88/4/28
11:40 صبح

ایران بزرگترین صادرکننده نفت خام به چین شناخته شد

بدست شاپور در دسته

گزارش ماهانه اوپک: در اردیبهشت ماه
ایران بزرگترین صادرکننده نفت خام به چین شناخته شد

خبرگزاری فارس:بر اساس گزارش ماهانه اوپک صادرات نفت خام ایران به چین در اردیبهشت ماه 56 درصد افزایش یافت و به 730 هزار بشکه در روز رسید.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گزارش ماهانه اوپک، واردات نفت خام توسط چین در ماه اردیبهشت(مه میلادی) 66 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 3.93 میلیون بشکه در روز رسید. در ماه قبل از آن نیز واردات نفت خام توسط چین 112 هزار بشکه در روز افزایش یافته بود.
بر اساس این گزارش ایران بزرگترین تامین کننده نفت خام مورد نیاز چین در اردیبهشت ماه بوده است. صادرات نفت خام ایران به چین در این ماه 56 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته است. در ماه فروردین 465 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران به چین صادر شده بود و این رقم در ماه اردیبهشت به 730هزار بشکه در روز افزایش یافت.
صادرات نفت خام ایران به چین در این ماه معادل 18.1 درصد کل واردات نفت خام این کشور بوده است.
عربستان با صادرات 653 هزار بشکه در روز و آنگولا با 483 هزار بشکه در روز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم صادرات نفت خام به چین قرار گرفته اند.
صادرات نفت خام عربستان به چین در اردیبهشت با کاهش 141 هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است. صادرات نفت خام آنگولا به چین نیز 52 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.
در مجموع 59 درصد از نفت مورد نیاز چین در این ماه توسط اعضای اوپک تامین شده است.

88/4/28
11:39 صبح

کوشنر: فرانسه به مخالفتهای خود با برنامه هستهای ایران ادامه میده

بدست شاپور در دسته

کوشنر: فرانسه به مخالفت‌های خود با برنامه هسته‌ای ایران ادامه می‌دهد

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه فرانسه بار دیگر در تکرار موضع فرانسه در قبال برنامه هسته‌ای ایران اعلام کرد که پاریس به مخالفت‌های خود با برنامه هسته‌ای تهران ادامه می‌دهد.


به گزارش فارس به نقل از هفته‌نامه فرانسوی نوول آبزرواتور، "برنار کوشنر " طی سخنانی ضمن اشاره به موضع مخالف فرانسه درباره برنامه هسته‌ای ایران تأکید کرد: «ما باید تماس‌ها و ارتباطات خود را با (جنبش‌های مخالف هسته‌ای شدن در ایران) بیشتر کنیم و به مخالفت‌های خود با آنچه در زمینه انرژی هسته‌ای در این کشور می‌گذرد ادامه دهیم.»
وزیر خارجه فرانسه در ادامه در پاسخ به پرسش نمایندگان سنا درباره به رسمیت شناختن دور دوم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد گفت: «فرانسه هیچ راه دیگری جز به رسمیت شناختن احمدی‌نژاد ندارد.»
وی مدعی شد: «البته اعتراضات و مشاجره‌هایی در این باره وجود دارد اما چنانچه تمامی مردم ایران انتخاب وی را تأیید و اعلام کنند، مخالفت و رد این موضوع از طرف فرانسه بی‌فایده خواهد بود و نتیجه عکس خواهد داشت.»
کوشنر در عین حال اعلام کرد که از جنبش‌های مخالف در ایران حمایت خواهد کرد.
محمود احمدی‌نژاد با کسب حدود 24 میلیون رأی در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، 60/61 در صد از کل آراء را به خود اختصاص داد و به این ترتیب پیروز انتخابات شد.
اظهارات کوشنر در حالی صورت می‌گیرد که وزارت خارجه فرانسه در پی این اظهارات اعلام کرد که کوشنر از "احتمال به رسمیت شناخته شدن " احمدی‌نژاد سخن گفته و تنها در صورت موافقت مردم ایران به ویژه دیگر نامزدهای انتخاباتی است که وی از سوی فرانسه به عنوان رئیس‌جمهور به رسیمت شناخته می‌شود.

88/4/28
11:33 صبح

بهره برداری از پروژه پالایشگاهی ایران-اندونزی تا سال 2016

بدست شاپور در دسته

شرکت نفت پرتامینا خبر داد:
بهره برداری از پروژه پالایشگاهی ایران-اندونزی تا سال 2016

خبرگزاری فارس : شرکت نفت پرتامینای اندونزی با اعلام تاخیر در اجرای پروژه مشترک پالایشگاهی ایران-اندونزی اعلام کرد این پروژه در سال 2016 میلادی به بهره برداری خواهد رسید.


به گزارش خبرگزاری فارس ، رویترز ضمن اعلام این خبر افزود : شرکت پرتامینا طی سال 2006 قرارداد ابتدایی با شرکت ملی پخش و پالایش فراورده های نفتی ایران به امضا رساند تا بر اساس آن پالایشگاه 300 هزار بشکه ای در اندونزی احداث شود .
قرار بود این پالایشگاه تا سال 2010 میلادی تکیمل شود . این در حالی است که عملیات اجرایی این پروژه هنوز آغاز نشده است .
خانم کارن آگوستیاوان رییس شرکت پرتامینا گفت ، ما باید بار دیگر با مقامهای ایرانی در خصوص این پروژه مذاکره کنیم . این پروژه باید دوباره مورد باز نگری قرار گیرد . این پالایشگاه طی سال 2015 یا 2016 به بهره برداری خواهد رسید .
یک مقام آگاه شرکت پرتامینا که خواست نامش فاش نشود ، گفت ، این پروژه با مشکلات مالی روبرو شده است . در ابتدا قرار بود ظرفیت این پالایشگاه 300 هزار بشکه در روز باشد ولی سپس ایران اعلام کرد که تنها می تواند 150 هزار بشکه در روز نفت خام به این پالایشگاه صادر کند . بحران مالی جهان نیز تامین منابع مالی برای اجرای چنین پروژه ای را سخت کرده است .
اندونزی بزرگترین وارد کننده فراورده های نفتی آسیا به شمار می رود . رییس جمهور اندونزی از شرکت پرتامینا خواسته است تا برای کاهش واردات ، پالایشگاههای بیشتری احداث کند .
رشد شدید تقاضای انرژی در اندونزی این کشور را به وارد کننده بزرگ انرژی تبدیل کرده است . این مساله موجب شد تا اندونزی از ادامه عضویت در اوپک انصراف دهد . اندونزی برای توسعه پروژه های پایین دستی نفت و گاز به سرمایه گذاری های کلان نیاز دارد .
پرتامینا هم اکنون 9 پالایشگاه با ظرفیت مجموع یک میلیون بشکه در روز در اختیار دارد . این میزان حدود 70 درصد نیاز داخلی اندونزی به سوخت را تامین می کند . پرتامینا تا کنون قراردادهای زیادی را با کشورهای خارجی در زمینه احداث پالایشگاه به امضا رسانده است ولی تا کنون هیچ یک از این پالایشگاهها ساخته نشده است .

   1   2   3   4   5   >>   >