سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/14
12:20 عصر

علاقهمندی ویتنام برای گسترش روابط با تهران

بدست شاپور در دسته

سفیر ویتنام در تهران مطرح کرد؛
علاقه‌مندی ویتنام برای گسترش روابط با تهران

خبرگزاری فارس: سفیر ویتنام در تهران با بیان اینکه ایران و ویتنام پتانسیل‌های فراوانی برای گسترش روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی دارند، علاقه‌مندی کشورش برای گسترش روابط با ایران را اعلام کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی انجمن دوستی ایران و ویتنام، امروز «سیدکمال سجادی» ریاست انجمن مذکور با «چان چونگ خان» سفیر جدید ویتنام در تهران ملاقات کرد.
در این ملاقات رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام با آرزوی توفیق برای سفیر ویتنام، در جهت گسترش روابط بین ویتنام و ایران گفت: دو ملت و دولت ایران و ویتنام با وجود سوابق انقلابی و استقلال طلبی و مبارزه با قدرت‌های مداخله‌گر و با داشتن فرهنگ آسیایی و شرقی همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خوبی دارند.
سجادی افزود: دو کشور پتانسیل فراوانی در جهت گسترش روابط اقتصادی، تجاری و صنعتی دارند و شرکت‌های ایرانی می‌توانند در طرح‌های زیرساختی ویتنام همکاری‌های ارزنده‌ای داشته باشند.
وی در ادامه ضمن توضیح در مورد برنامه‌های این انجمن، آمادگی انجمن دوستی را برای همکاری در گسترش روابط دو کشور در ابعاد علمی، فرهنگی و اقتصادی اعلام کرد و افزود: این انجمن با مساعدت وزارت امور خارجه ایران و سفارتخانه‌های ایران و ویتنام می‌تواند در تعمیق روابط موثر باشد.
چان چونگ خان سفیر جدید ویتنام با استقبال گرم از پیشنهادات رئیس انجمن دوستی ایران و ویتنام اظهار داشت: مشترکات زیادی با یکدیگر داریم و مردم ویتنام در طول مبارزات طولانی خود آمریکا را شکست داده و اکنون در جهت توسعه گام برمی‌دارند و رهبران ویتنام علاقه زیادی به گسترش روابط بین ویتنام و ایران دارند. وی گفت: وظیفه ماست که از زمینه‌های فراوان موجود برای توسعه روابط بین دو کشور در ابعاد مختلف به ویژه اقتصادی استفاده کنیم.
وی افزود: همکاری سفارت و انجمن دوستی که از نقاط قوت زیادی برخوردار است مناسب است استفاده شود.
در این ملاقات که مهندس بخارایی نائب رئیس انجمن نیز حضور داشت در مورد ظرفیت و توان شرکت‌های ایرانی برای همکاری با طرف ویتنامی مطالبی را مطرح کرد.