سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/24
6:54 عصر

وجود ولایت فقیه فتنهها و بحرانها را خاموش کرده است

بدست شاپور در دسته

حجت‌الاسلام صدیقی در همایش هیئت‌های رزمندگان اسلام:
وجود ولایت فقیه فتنه‌ها و بحران‌ها را خاموش کرده است

خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام صدیقی با بیان اینکه ولایت فقیه فتنه‌ها و بحران‌ها را خاموش کرده و می‌کند، گفت: باید عملکرد ولایت فقیه الگو و اسوه ما قرار گیرد و ما باید خودمان را با ولایت تطبیق دهیم.


به گزارش خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در پانزدهمین همایش سراسری هیئت رزمندگان اسلام، این هیئت را سنگر ترویج مکتب اهل بیت (ع) دانست و گفت:‌ عالی‌ترین مسئله‌ای که برای انسان سرنوشت‌ساز است مسئله صعود و سقوط می‌باشد.
وی افزود: صعود عبارت است از اینکه انسان نفس خودش را تزکیه و تهذیب کند زنجیرهای اسارت را از خود باز کند، مرغ روح را از مادیات دور کند و در یک کلام این مسئله فلاح می‌شود. این فتح الفتوح نهایی بر همه دشمنان از نفس گرفته تا دشمن بیرونی می‌باشد و بعد از این است که انسان به نفس مطمئنه می‌رسد.
صدیقی با بیان اینکه محور حقیقت ولایت امیر المومنین علی (ع) می‌باشد، ادامه داد: محک همه علی ابن ابیطالب (ع) است. محتوای انقلاب امام حسین (ع) وحکومت دینی حفظ دین است و اگر چیزی غیر از این باشد حکومت نیست، حکومت برای تحقق دین و رفع موانع دین و افراد دیندار می‌باشد و برای کنار زدن موانع و افراد بی‌دین نیاز به قدرت و ولایت فقیه و مرجعیت می‌باشد.
وی اظهار داشت: همانطور که می‌دانیم که در گذشته مرجعیت و دین بود اما ولایت فقیه نبود و به همین خاطر نتوانستیم به صورت تمام و کمال در جامعه اسلام را پیاده کنیم. نتوانستیم جلوی کشف حجاب را بگیریم. کلیدی که معماها را حل کرد ولایت فقیه بود. امروز هم اگر این مرجعیت و شاه کلید نباشد، نهضت عاشورا و انقلاب پیاده نمی‌شود، دین از جامعه کنار زده می‌شود و افراد بی‌دین صاحب قدرت و حکومت می‌شوند.
این سخنران مذهبی در ادامه افزود: دشمن زمانی مایوس می‌شود که ستون فقرات یعنی ستون ولایت حفظ شود. اصلی‌ترین مسئله اخلاقی ولایت فقیه است و در صورت وجود این، اصل و اساس همه چیز باقی می‌ماند آن چیزی که حقیقت دین و واقعیت دین را بیمه می‌کند و از دستبرد نیرنگ بازها حفظ می‌کند ولایت فقیه است.
صدیقی خاطرنشان کرد: آنچه بر هر چیزی ارحجیت دارد ولایت فقیه است که فتنه‌ها و بحران‌ها را خاموش کرده و می‌کند باید عملکرد ولایت فقیه الگو و اسوه ما قرار گیرد ما باید خودمان را با ولایت تطبیق دهیم.