سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/24
6:57 عصر

وضعیت جسمانی عبدالعزیز حکیم مساعد است

بدست شاپور در دسته

محسن حکیم در گفتگو با فارس:
وضعیت جسمانی عبدالعزیز حکیم مساعد است

خبرگزاری فارس: مشاور سیاسی ائتلاف واحد عراق با اشاره به تلاش پزشکان برای بهبود حال عبدالعزیز حکیم گفت که وضعیت جسمی وی در حال حاضر مساعد است.


محسن حکیم مشاور سیاسی ائتلاف واحد عراق در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی خبرگزاری فارس گفت: وضعیت جسمی پدرم در حال حاضر خوب است و فرآیند درمانی وی با تلاش پزشکان رو به پیشرفت است.
وی در ادامه در خصوص خارج شدن نیروهای آمریکایی از عراق گفت: طبق جدول زمانبندی شده این نیروها از ماه ششم سال 2009 از شهرهای عراق خارج شدند که تا سال 2011 خروج کامل نیروهای آمریکایی از عراق محقق خواهد شد و ما امیدوار هستیم که هر چه سریعتر این نیروها عراق را ترک کنند تا ما شاهد استقلال سیاسی و عزت ملی عراق باشیم.

* خروج نیروهای آمریکایی فرصت خوبی برای اعمال حاکمیت ملی عراق است

رئیس دفتر عبد العزیز حکیم در ایران آزادی دیپلمات‌های ایرانی در بند آمریکا را نیز در چارچوب توافقنامه امنیتی بغداد و واشنگتن خواند و افزود: طبق توافقنامه در تاریخ 30/6/2009 چند کار باید صورت می‌گرفت که یکی از آنها تحویل دادن تمامی بازداشت شدگان به دولت عراق بود.
حکیم با بیان اینکه این دیپلمات‌ها میهمانان گرانقدر ملت عراق بودند، اظهار داشت: آنها کاملاً بر اساس چارچوب های قانونی و حقوق بین‌المللی عمل کردند، بنابراین به محض اینکه در اختیار نیروهای عراقی قرار گرفتند آزاد شدند.
وی با اشاره به تلاش‌های سی ماهه دولتمردان و رهبران سیاسی عراق، تصریح کرد: ما بسیار خوشحال هستیم که پس از این تلاش‌ها شاهد آزادی این عزیزان بودیم.
مشاور سیاسی ائتلاف واحد عراق خروج نیروهای آمریکایی از شهرهای عراق را فرصت خوبی دانست که دولت عراق بتواند حاکمیت ملی خود را در سرتا سر خاک عراق بگستراند و تصریح کرد: طبق توافقنامه‌، نیروهای آمریکایی حق هیچگونه عملیات و یا حتی خروج از پادگان‌های خود را نیز بدون هماهنگی با دولت عراق ندارند و تنها فعالیت آنها در دو مورد است یکی آموزش نیروهای عراقی و دیگری پشتیبانی لجستیک ارتش عراق.