سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/24
7:1 عصر

اوباما: گفتوگوهای چندجانبه با ایران همچنان در دستور کار است

بدست شاپور در دسته

اوباما: گفت‌وگوهای چندجانبه با ایران همچنان در دستور کار است

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور آمریکا در مصاحبه با یک شبکه خبری آمریکایی تاکید کرد که گفت‌وگوهای چندجانبه با ایران همچنان در دستور کار قرار دارد.


به گزارش فارس، "باراک اوباما " در مصاحبه با برنامه "360 درجه " شبکه خبری "سی‌ان‌ان " مدعی شد که انتخابات ایران و حوادث بعد از آن می‌تواند بر مذاکرات درباره برنامه هسته‌ای ایران تاثیر بگذارد.
وی افزود: من امیدوارم که آنها [ایرانیان] ادامه دهند تا شاهد آن باشیم [که تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای چهره به چهره شدن با دولت ایران] یک فرصت ایجاد کند اما بدیهی است اتفاقاتی که طی چند هفته پیش روی داد سوالات جدی را مطرح کرده است.
اوباما در ادامه مصاحبه خود با این شبکه خبری به حوادث بعد از انتخابات در ایران پرداخت و بار دیگر در امور داخلی ایران دخالت کرد.
رئیس جمهور آمریکا تاکید کرد با وجود حوادث بعد از انتخابات در ایران، موضوع مذاکرات آمریکا با ایران یک هدفی که ارزش کار کردن نداشته باشد نیست.
وی ادامه داد: من فکر می‌کنم این همچنان [تلاش برای مذاکرات] در جریان است و چیزی که ما باید انجام دهیم ارزیابی‌هایی است که طی چند ماه آینده انجام خواهد شد. اوباما تصریح کرد که گفت‌وگوهای چندجانبه با ایران همچنان در دستور کار قرار دارد.
وی تاکید کرد: مهم نیست چه اتفاقی افتاده است ما قصد داریم تا همه را بسیج کنیم تا کمک کنند تا موافقت‌های جدی با ایرانیان بدست آوریم و [به همین دلیل] تلاش‌های دیپلماتیک ادامه خواهد یافت.
رئیس جمهور آمریکا گفت: موضوعی که ما در نشست سران گروه هشت کشور صنعتی جهان بر آن توافق کردیم آن بوده که در پایان آگوست و در پایان سپتامبر چگونگی پاسخ دولت ایران را ارزیابی خواهیم کرد و من امیدوارم که آنها [ایرانیان] به این به عنوان یک فرصت نگاه کنند.