سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/24
7:3 عصر

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اظهارات کلینتون را رد کرد

بدست شاپور در دسته

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اظهارات کلینتون را رد کرد

خبرگزاری فارس: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز اظهارات هیلاری کلینتون درباره ساخت یک سفارتخانه عظیم توسط ایران در نیکاراگوئه را رد کرد و گفت: ایران حضور گسترده‌ای در نیکاراگوئه ندارد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سایت وزارت امور خارجه آمریکا، «یان کلی» سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در جریان کنفرانس مطبوعاتی با خبرنگاران در پاسخ به سؤال خبرنگاری درباره اظهارات هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در مورد اینکه ایرانی‌ها در حال ساخت یک سفارتخانه عظیم در نیکاراگوئه هستند ولی واشنگتن پست به نقل از مقامات نیکاراگوئه اعلام کرده که چنین امری صحت ندارد، گفت: ایران حضور گسترده‌ای در نیکاراگوئه ندارد.
وی تصمیم در مورد نوع حضور در کشورهای دیگر را امری مربوط به حکومت ایران دانست.
خبرنگار مجدداً از وی سؤال کرد که آیا خانم کلینتون قبل از این اظهارات با سفارت آمریکا در نیکاراگوئه مشورت کرده بود؟ که کلی پاسخ داد: خانم کلینتون معمولاً با معاون خود مشورت می‌کند، اما در این مورد خاص مطمئن نیستم با چه کسی مشورت کرده‌ است.
همان خبرنگار در ادامه پرسید آیا ارزیابی صحیحی از میزان نفوذ ایران در آمریکای لاتین دارید؟ که سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اظهار داشت: مطمئن نیستم که بتوانم به این سؤال پاسخ بدهم. ما نسبت به فعالیت‌های ایران در این منطقه نگرانی داریم.