سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/11
9:27 صبح

حوادث زاهدان در راستای تلاش برای تفرقه بین مسلمانان است

بدست شاپور در دسته

نائب رئیس مجلس بحرین در دیدار ابوترابی:
حوادث زاهدان در راستای تلاش برای تفرقه بین مسلمانان است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس بحرین گفت: متأسفانه حوادثی مانند اتفاق در زاهدان از سوی دشمنان قسم خورده ملت‌های مسلمان که همواره بدنبال تفرقه در صفوف آنان هستند، دنبال می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، صلاح علی محمد نایب رئیس مجلس بحرین بعد از ظهر امروز یکشنبه در محل مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
ابوترابی فرد در این دیدار با اشاره به روابط خوب ایران و بحرین در تمامی سطوح گفت: زمینه‌های گسترده مشترک اقتصادی، سیاسی، اقتصادی و حسن همجواری دو کشور اقتضا می‌کند تا مناسبات فیمابین دو کشور دوست و برادر جمهوری‌اسلامی‌ایران و بحرین در همه زمینه‌ها تعمیق و گسترش یابد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تقدیر از مشارکت فعال پارلمان بحرین در مجمع مجالس اسلامی و همچنین مجمع مجالس آسیایی اظهار امیدواری کرد تا این همکاری‌های در مجامع بین‌المجالس جهانی نیز در جهت دفاع از حقوق مسلمین و کشورهای در حال توسعه صورت گیرد.
وی افزود: امیدوارم همکاری‌های پارلمانی بستر مناسبی برای گسترش مناسبات فیمابین در کلیه سطوح را فراهم آورد.
ابوترابی فرد در ادامه این دیدار با تأکید بر اینکه جمهوری‌اسلامی ایران اهمیت خاصی برای روابط خود با کشورهای خلیج فارس بویژه بحرین قائل است، تصریح کرد: ما می‌توانیم با تحکیم روابط کشورهای منطقه که دارای منافع مشترک هستند صف واحدی را در برابر زیاده‌خواهان که منافع نامشروع خودشان را در منطقه دنبال می‌کنند تشکیل دهیم و شاهد گسترش روز افزون فرهنگ متعالی اسلام و پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) در منطقه باشیم.
صلاح علی محمد نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و مستحکم دو کشور در تمامی زمینه‌ها ابراز داشت: خوشبختانه ما امروز شاهد روابط برادرانه دو کشور ایران و بحرین در بین مسئولان و آحاد دو ملت هستیم.
نائب رئیس مجلس بحرین در ادامه این دیدار با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر مسجد امیر المومنین (ع) زاهدان، گفت: متأسفانه اینگونه حوادث از سوی دشمنان قسم خورده ملت‌های مسلمان که همواره بدنبال تفرقه در صفوف آنان هستند، دنبال می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم وحدت بین مسلمان منطقه در مقابله با اینگونه حوادث بیان کرد: ما در سایه وحدت بین مسلمان منطقه و کشورهای اسلامی اجازه نمی دهیم که دشمنان به اهداف خود دست یابند.
صلاح علی محمد که ریاست گروه دوستی پارلمانی بحرین و ایران را نیز بر عهده دارد در ادامه این دیدار با تقدیر از مواضع مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: اهتمام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملت‌های مظلوم امری بزرگ و قابل احترام برای تمامی ملت‌های مسلمان است.