سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/28
11:40 صبح

ایران بزرگترین صادرکننده نفت خام به چین شناخته شد

بدست شاپور در دسته

گزارش ماهانه اوپک: در اردیبهشت ماه
ایران بزرگترین صادرکننده نفت خام به چین شناخته شد

خبرگزاری فارس:بر اساس گزارش ماهانه اوپک صادرات نفت خام ایران به چین در اردیبهشت ماه 56 درصد افزایش یافت و به 730 هزار بشکه در روز رسید.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از گزارش ماهانه اوپک، واردات نفت خام توسط چین در ماه اردیبهشت(مه میلادی) 66 هزار بشکه در روز افزایش یافت و به 3.93 میلیون بشکه در روز رسید. در ماه قبل از آن نیز واردات نفت خام توسط چین 112 هزار بشکه در روز افزایش یافته بود.
بر اساس این گزارش ایران بزرگترین تامین کننده نفت خام مورد نیاز چین در اردیبهشت ماه بوده است. صادرات نفت خام ایران به چین در این ماه 56 درصد نسبت به ماه قبل از آن افزایش داشته است. در ماه فروردین 465 هزار بشکه در روز نفت خام از ایران به چین صادر شده بود و این رقم در ماه اردیبهشت به 730هزار بشکه در روز افزایش یافت.
صادرات نفت خام ایران به چین در این ماه معادل 18.1 درصد کل واردات نفت خام این کشور بوده است.
عربستان با صادرات 653 هزار بشکه در روز و آنگولا با 483 هزار بشکه در روز به ترتیب در رتبه های دوم و سوم صادرات نفت خام به چین قرار گرفته اند.
صادرات نفت خام عربستان به چین در اردیبهشت با کاهش 141 هزار بشکه ای نسبت به ماه قبل از آن مواجه شده است. صادرات نفت خام آنگولا به چین نیز 52 هزار بشکه در روز کاهش داشته است.
در مجموع 59 درصد از نفت مورد نیاز چین در این ماه توسط اعضای اوپک تامین شده است.