سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/4
7:13 عصر

تلاش برای انسداد 1100 کیلومتر از مرزهای کشور طی سالهای اخیر

بدست شاپور در دسته

نوعی‌اقدم در گفتگو با فارس تشریح کرد:
تلاش برای انسداد 1100 کیلومتر از مرزهای کشور طی سالهای اخیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به افزایش 3 تا 4 برابری ظرفیت یگان‌های مرزبانی کشورمان در طول سالهای اخیر اظهار داشت: در 4 ساله اخیر در 1100 کیلومتر از مرزهای کشور اقدامات انسدادی ویژه‌ای صورت گرفته است.


رحیم نوعی اقدم مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق کالای وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس افزود: در 4 ساله اخیر اقدامات گسترده‌ای در مرزهای مختلف کشورمان بخصوص در مناطق شرقی صورت گرفته بطوریکه در این مدت در بیش از یک‌هزار و 100 کیلومتر از مرزهای کشورمان اقدامات گسترده انسدادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بکارگیری برجک‌های مرزی، فنس‌های منطقه‌ای، کانال‌های‌عریض، ‌دیواره‌های مرتفع بتونی،‌ سامانه‌های اپتیکی،‌ پوشش سیم خاردار، دیواره‌های فلزی خاردار، ایجاد برجک‌های مرزی و توسعه یگان‌های مرزبانی تنها گوشه‌ای از اقدامات ویژه صورت در مرزها طی سال‌های اخیر در قالب طرح جامع کنترل مرزی بوده است.
نوعی اقدم گفت: در فاصله سال‌های 77 تا 84 و در زمان 7 سال تنها 85 پاسگاه مرزی در سراسر کشور احداث شده بود که در سه ساله 85 تا 88 تعداد پاسگاه‌های جدید احداث شده به 112 پاسگاه رسید و این در حالی است که در سه ساله اخیر در مقایسه با 7 ساله قبل از آن در بسیاری از آیتم‌ها رشد 200 تا 300 درصدی را شاهد بوده‌ایم.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در پایان با اشاره به نقش دو جانبه کنترل مرزها اظهار کرد: دهها پایگاه مقاومت بسیج در مناطق مرزی کشورمان به عنوان پایگاه‌های پشتیبانی و معین پاسگاه‌های مرزی تعیین شده‌اند و در موارد متعدد نیز کارکرد مطلوب خود را در مبارزه با ناامنی و مهار مشکلات مرزها به نمایش گذاشته‌اند.