سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/6
6:31 عصر

140 نفر از بازداشتشدگان حوادث اخیر امروز آزاد میشوند

بدست شاپور در دسته

جلالی در گفتگو با فارس خبر داد:
140 نفر از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر امروز آزاد می‌شوند

خبرگزاری فارس: مخبر کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر گفت: پیرو پیگیری‌های مجدانه کمیسیون امنیت ملی و کمیته مربوط به پیگیری مسائل مربوط به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر 140 نفر از زندانیان امروز آزاد می شوند.


کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و مخبر کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس با اشاره به دیدار امروز این کمیته از زندان اوین و بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در تهران اظهار داشت: پیرو پیگیری‌های مجدانه کمیسیون امنیت ملی و کمیته مربوط به پیگیری مسائل مربوط به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر 140 نفر از زندانیان امروز آزاد می‌شوند.
وی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم طی جلسه‌ای که روز گذشته این کمیته با دادستان کل کشور داشت از او خواسته شد با افرادی که اتهامات سبکتری در اغتشاشات اخیر تهران داشته‌اند با رأفت و رحمت اسلامی برخورد و افرادی که متنبه شده‌اند نسبت به کارهای خود، هر چه سریع‌تر زمینه آزادی آنها فراهم شود.
جلالی همچنین گفت: کمیته مربوطه امروز از زندان اوین دیدار کرد که طی این دیدار 140 نفر از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر با وثیقه، کفالت و ضمانت آزاد می‌شوند که در این جریان باید از ریاست قوه قضائیه و هماهنگی‌های خوب و دستورات مناسبی که از سوی وی انجام شد و همکاری دادستان کشور تشکر کنیم.
مخبر کمیته ویژه مجلس در ادامه افزود: امیدواریم افرادی که آزاد می‌شوند نسبت به خطای خود متنبه شده‌ باشند و از فضای جدید برای زندگی خود استفاده بهتری ببرند.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار و ارقام 150 نفر در حال حاضر در زندان باقی می‌مانند که این افراد بر اساس اسناد و مدارکی که دادستان ارائه کرده در اغتشاشات اخیر نقش داشته‌اند، طبق اظهارات دادستان تهران این افراد دارای بمب آتش‌زا و سلاح گرم و سرد بوده‌اند و در تخریب اموال عمومی نقش داشته‌اند و امیدواریم با دقت کیفر خواست این افراد به زودی صادر شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: به غیر از این 150 نفر، 50 نفر دیگر نیز در زندان هستند که برخی از این افراد بر اساس اعلام دستگاه قضایی جزو عاملان اغتشاشات اخیر و برخی افراد نیز جزء‌ گروهک‌های ضد انقلاب بوده‌اند که دستگاه قضایی در حال پیگیری پرونده‌های این افراد است که در خصوص این 200 نفر باقیمانده باجدیت مسائل را پیگیری می‌کنیم .
وی گفت: در پایان جا دارد از مسئولان دستگاه قضایی به خاطر همکاری خوب با این کمیته تشکر ‌کنیم و امیدواریم این آمار و ارقام مورد توجه جدی قرار گیرد که بر این اساس رسانه‌های خارجی تعداد زندانیان حوادث اخیر را حدود چند ده هزار نفر اعلام می‌کنند، این رسانه‌ها به شکل هدفمند در حال تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.