سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/14
12:15 عصر

کاخ سفید: احمدینژاد رئیسجمهور قانونی و منتخب مردم است

بدست شاپور در دسته

در پی شکست کودتای مخملی
کاخ سفید: احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور قانونی و منتخب مردم است

خبرگزاری فارس: کاخ سفید ضمن اشاره به قانونی بودن انتخاب "محمود احمدی‌نژاد " به عنوان رئیس‌جمهور ایران، وی را رئیس‌جمهور منتخب مردم ایران دانست.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "رابرت گیبس " در پی تنفیذ حکم ریاست جمهوری "محمود احمدی‌نژاد " ضمن اشاره به این مطلب که آمریکا قصد تبریک گفتن به احمدی‌نژاد به مناسبت انتصاب مجددش را ندارد، اعلام کرد که کاخ سفید وی را رئیس‌‌جمهور منتخب ایران می‌داند.
گیبس در پاسخ به این سوال که آیا دولت اوباما احمدی نژاد را "رئیس جمهوری مشروع ایران " می‌داند گفت: وی رئیس جمهوری منتخب ایران است.
سخنگوی کاخ سفید همچنین گفت این واقعیت که هیچ نماینده آمریکایی در مراسم تحلیف احمدی نژاد شرکت نمی‌کند به معنی آن نیست که آمریکا به رسمیت شناختن مشروعیت احمدی نژاد را رد می‌کند.
این مقام آمریکایی با اشاره به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران گفت: من تصور می‌کنم ما از طریق این تریبون اعلام کرده‌ایم که این یک تصمیم بود و مباحثی بود که در ایران توسط ایرانیان در جریان بود، ایرانیانی که رهبری خودشان را انتخاب می‌کنند.
با این وجود سخنگوی کاخ سفید افزود: «من هیچ دلیلی برای ارسال نامه تبریک به وی نمی‌بینم.»
احمدی نژاد با کسب حدود 24 میلیون رأی یعنی 60/61 در صد از کل آراء در دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران پیروز شد و اوایل هفته جاری حکم ریاست جمهوری وی از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی تنفیذ شد و بدین ترتیب وی به مدت یک دوره 4 ساله دیگر زمام امور کشور را در دست خواهد داشت.