سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/14
12:16 عصر

تهدیدات اخیر علیه ایران تنها لفاظی و لاف زدن است

بدست شاپور در دسته

امیر شاه‌صفی در مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی ارتش:
تهدیدات اخیر علیه ایران تنها لفاظی و لاف زدن است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به تهدیدات دشمنان اظهار داشت: نیروی هوایی همواره در آمادگی کامل بوده و در زمان وقوع تهدید در نوک پیکان حمله قرار خواهد داشت.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، امیر خلبان حسن شاه صفی فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران سه‌شنبه شب در مراسم تجلیل از آزادگان نیروی هوایی با اشاره به ایام دفاع مقدس اظهار داشت: همسایه‌های غربی ایران 25 مورد جنگ و درگیری با ما داشتند ولی علل وقوع آخرین این جنگ‌ها یعنی جنگ تحملی عراق علیه ایران، با بقیه متفاوت است.
شاه صفی اولین و مهم‌ترین تفاوت این جنگ را با جنگ‌های دیگر را وقوع انقلاب اسلامی ایران دانست و افزود: در این جنگ موضوع منابع طبیعی و یا اقتصادی مطرح نبود بلکه بحث سیاسی براندازی و تضعیف نظام و رهبری کشورمان در میان بود.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی تفاوت دیگر این جنگ با بقیه جنگ‌ها را در نوع تجهیزات و تسلیحات عنوان کرد و گفت: اگر در گذشته جنگ‌ها بر روی زمین انجام می شد اما این‌ بار برای اولین مرتبه بود که نبرد به فضا و آسمان کشیده شد.
شاه صفی ادامه داد: برآورد دشمن کاملا درست بود چرا که پس از انقلاب، نیروهای مسلح ما به نوعی در اضمحلال بودند و آمادگی لازم را نداشتند و این برآوردهای دشمن نیز از طریق بلوک شرق و غرب در اختیار عراق قرار گرفت و آنها گفتند که نیروهای ایران آمادگی مقاومت در مقابل حمله‌ها را نخواهند داشت.
وی با بیان اینکه شاکله نیروی هوایی ارتش از دانش‌آموختگان مراکز نظامی آمریکا بوده‌اند، اظهار داشت:‌ تنها اشتباه استراتژیک دشمن همین بود که فکر می‌کردند چون نیروهای ما در آمریکا تحصیل کرده‌اند، دل در گرو آنها دارند و البته در این میان بیشترین نگرانی را از نیروی هوایی ارتش داشتند.
فرمانده نیروی هوایی ارتش با اشاره به اولین حمله نیروهای بعثی در 31 شهریور به پایگاه هوایی مهرآباد، آن را نشانه همین نگرانی دانست و تصریح کرد:‌ البته دفاع جانانه خلبانان این نیرو از همان روزهای اول جنگ باعث شد که در طول 6 ماه اول 220 خلبان شهید تقدیم انقلاب شوند.
شاه صفی افزود:‌ اگر نیروی هوای ارتش با آن تخصص وارد جنگ نشده بود معلوم نبود سرنوشت جنگ در سالهای اول چه می‌شود چرا که نیروهای سطحی ما در آمادگی لازم قرار نداشتند.
وی خلبانان نیروی هوایی ارتش را پرورش‌یافته مکتب آزادیخواهی امام حسین (ع) و حس وطن‌دوستی و علاقه به انقلاب اسلامی دانست و گفت: این خلبانان در همان کشورهایی آموزش دیدند که جنگ تحمیلی را علیه انقلاب اسلامی ما طراحی کردند و همان موضوع دشمن را در بررسی‌های خود به اشتباه انداخت.
فرمانده نیروی هوایی ارتش که در جمع برخی آزادگان این نیرو صحبت می‌کرد، جنگ در اسارت را یک جنگ بدون مرز دانست و با اشاره به قیام عاشورا و به اسارت درآمدن خانواده امام حسین (ع) گفت:‌ همه می‌دانیم که اگر عملکرد حضرت زینب و امام سجاد (ع) در دوران اسارت نبود، عاشورا به نتیجه کامل نمی‌رسید و اسرای جنگ تحملی در نهضت امام همین نقش را به عهده داشتد.
شاه صفی ادامه داد: بسیاری از اسرا از طریق رژیم بعث مورد تطمیع و شانتاژ قرار گرفتند تا با حضور در رسانه‌ها علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی مصاحبه کنند، ‌اما دیدیم که هیچ کدام از آنها مصاحبه نکردند.
وی با بیان اینکه بسیاری از اسرای نیروی هوایی از افراد متخصص، کارآْزموده و اکثرا از خلبانان این نیرو بودند، رسیدگی به وضعیت آزادگان و جانبازان را یکی از راه‌های تکریم آنان دانسته و با بیان اینکه ما نمک‌نشناس زحمات و فداکاری‌های شما نیستیم، اظهار داشت: این افتخار ما است که در کنار شما باشیم و از تجربیات ارزنده‌تان استفاده کنیم.
فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمادگی کامل رزمی این نیرو برای مقابله با هرگونه تهدید، اظهار داشت: در مراسم تنفیذ حکم ریاست جمهوری، رهبری معظم انقلاب فرمودند که دشمن نیز منتظر یک لغزش و کوتاهی از ما است.
شاه صفی با اشاره به حوادث بعد از انتخابات گفت:‌ آنها با موضوع انتخابات کاری نداشتند بلکه با نظام مخالف بودند و حضرت امام نیز در دوران حیات خود فرمودند که جنگ ما جنگ حق و باطل است و به همین دلیل نیروی هوایی ارتش که همیشه در نوک پیکان حمله قرار دارد، همواره در آمادگی کامل به سر می‌برد.
فرمانده نیروی هوایی ارتش برخی تهدیدات و اظهار نظرهای رسانه‌های غربی را تنها لفاظی و لاف‌زدن آنها عنوان کرد و گفت: آمادگی همیشگی نیروهای مسلح از جمله نیروی هوایی ارتش بود که موجب شد دشمن در زمان‌های متعدد از مواضع خود عقب‌نشینی کنند.