سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/30
8:4 عصر

بر پا کنندگان و حامیان تجمعات باید پاسخگوی تبعات آن باشند

بدست شاپور در دسته

آیت‌الله خاتمی در گفتگو با فارس:
بر پا کنندگان و حامیان تجمعات باید پاسخگوی تبعات آن باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همراه با مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم هر نوع پیامدی که تجمعات غیر قانونی داشته بر پا کنندگان و حامیان آن‌ها باید پاسخگوی آن باشند.


آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به رهنمودهای روشنگرانه مقام معظم رهبری در خطبه‌های نماز جمعه، گفت: این بیانات از موضع ولایت بود و اطاعت از این رهنمودها بر همگان واجب است.
وی با بیان اینکه ولایت فقیه هم مبانی فقهی و شرعی دارد و هم مبانی قانونی و اصول فراوانی از قانون اساسی مربوط به ولایت فقیه است، تصریح کرد: بنابراین وقتی مقام معظم رهبری به صراحت سخن از سلامت انتخابات دارد و می‌فرمایند اگر اعتراضی هم وجود دارد از مجاری قانونی دنبال گردد و اگر کسی بیانیه بدهد و باز دم از ابطال انتخابات بزند همان که مقام معظم رهبری فرمود بدعت غیرقانونی است و این ضدیت با ولایت فقیه است.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه وقتی مقام معظم رهبری به صراحت می‌فرمایند که تظاهرات خیابانی و اردوکشی خیابانی نداشته باشید این نهی صریح است بنابراین بیانیه دادن و مردم را به تظاهرات خیابانی کشاندن هم خلاف شرع و هم خلاف قانون است، افزود: انقلاب را ولایت فقیه بوجود آورد و صیانت 30 ساله انقلاب هم در سایه ولایت فقیه بوده است و اگر کسانی بخواهند تعریضی در برابر ولایت فقیه داشته باشند ملت ما یکپارچه علیه آنان بر می‌خیزد.
عضو هیئت رئیسه جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: ملت ولایت مدار ما نشان داده‌اند که تا آخرین قطره خونشان و نفس‌شان حامی ولایت هستند و اگر اندک کسانی در مخیله خود اندک آسیبی به این خیمه عظیم انقلاب می‌پرورانند باید بدانند موفق نمی‌شوند.
امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: همراه با مقام معظم رهبری اعلام می‌کنیم هر نوع پیامدی که تجمعات غیر قانونی داشته بر پا کنندگان و حامیان آن‌ها باید پاسخگوی آن باشند.