سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/11
9:22 صبح

رضایی: عدالت کمونیستی را در کشور کنار میزنم

بدست شاپور در دسته

در مسجد اعظم لردگان؛
رضایی: عدالت کمونیستی را در کشور کنار می‌زنم

خبرگزاری فارس: محسن رضایی اظهار داشت: عدالت اقتصادی این نیست که پول پاشی شود، ‌بلکه باید اقتصاد به سبک اسلامی نه به سبک مارکسیستی اداره کرد و من عدالت کمونیستی را در کشور کنار می‌زنم.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استان چهار محال و بختیاری، ‌محسن رضایی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در ادامه سفر انتخاباتی خود به این استان در مسجد اعظم لردگان اظهار داشت: احساس خطر کردم که آمدم و گرنه مثل 30 سال گذشته اجازه می‌دادم آقایون می‌آمدند و می‌رفتند، البته جنس احساس خطر من با بقیه متفاوت است.
وی افزود: ‌یک بعدش این است که فرصت‌هایی داریم ولی از آنها استفاده نمی‌کنیم و بعد دیگر اینکه مردم از شغل و وضعیت جوانان خود ناراضی‌اند و از دعواهای سیاسی کشور خسته ‌شده‌اند و این در شان ملت ایران نیست.
رضایی در خصوص وضعیت مردم لردگان اظهار داشت: 40 درصد از مردم لردگان عضو کمیته امداد هستند و اگر جوانان اینجا شغل و کشاورزی خود را داشتند، شاید یک نفر هم عضو کمیته امداد نمی‌شد اما چون سرمایه‌گذاری جدی برای شغل نشده است، ‌آقایون بعد از مدتی سیب‌زمینی‌هایی که مانده را به مردم می‌دهند.
وی تصریح کرد: اسلام نه تنها از گداپروری متنفر است بلکه اهداف زیادی دارد که هر کسی این کار را انجام دهند کار خلافی را مرتکب شده است.
این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص کارنامه دولت‌ها خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کارنامه هر دولت را بببنیم باید به سطح زیر کشت کشاورزان نگاه کنیم. اگر کم شده باشد، معلوم است که دولت در این زمینه کاری نکرده است .
رضایی ادامه داد: ‌البته خیلی از این مسائل تنها مربوط به این دولت نمی‌شود و دولت‌های گذشته هم بی‌تقصیر نبودند و بعضی مسائل را حل نشده گذاشتند و حالا سوال این است که چاره و راه کار چیست؟
رضایی با بیان اینکه ابتدا خود رئیس دولت باید ایده داشته باشد، گفت:‌ رئیس دولت باید ایده را به برنامه تبدیل و بعد آن را عملی کند و شعار ندهد. مرد وقتی حرف می‌زند باید عمل کند و البته مهمتر از برنامه این است که ما باید یک توان اجرایی داشته باشیم.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص الگوی مدیریتی کشور خاطرنشان کرد:‌ باید الگوی مدیریتی کشور را عوض کنیم و شیوه‌ای از حکومت را به وجود آوریم که قدرت‌ساز باشد و در این خصوص از دولت ائتلافی استفاده می‌کنیم، ما باید ظرف مدیریت کشور را بزرگ کنیم و آدم‌های متعهد و کارآمد را به دور هم جمع کنیم.
این کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه عدالت سیاسی بر عدالت اقتصادی مقدم است گفت: عدالت اقتصادی این نیست که در جامعه پول پاشی شود، ‌بلکه باید مهارت‌ها را بالا برد و شغل ایجاد کرد به سبک اسلامی نه به سبک کشورها مارکسیسم و عدالت اقتصادی را باید از شهید مطهری یاد گرفت و ما باید عدالت اقتصادی را به معنای واقعی پیاده کنیم و من عدالت کمونیستی را در کشور کنار می‌زنم.
رضایی در ادامه خطاب به "برخی‌ که خود را بسیجی می‌نامند "، گفت: بعضی‌ها یک ماه هم در جبهه نبودند و امروز بسیجی شده‌اند سوال این است که چرا دیروز به جبهه‌ها نیامدید و بسیجی نشدید و حالا برای جذب رای این کار را می‌کنید.
رضایی در پایان با بیان این نکته که می‌خواهم بگویم برای اولین بار است که مطرح می‌شود، اظهار داشت: ما نقشه‌های هوایی از سال 54 به دست آوردیم که در آنها زمین‌هایی که زیر کشت بوده مشخص است و بعد از انقلاب که دولت آنها را از مردم گرفته ‌مشخص است و من زمین‌ها را به مردم برمی‌گردانم.