سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/23
12:12 عصر

محتوای بیانیههای آتی موسوی علیه قوه قضائیه از هماکنون قابل پیشبی

بدست شاپور در دسته

محتوای بیانیه‌های آتی موسوی علیه قوه قضائیه از هم‌اکنون قابل پیش‌بینی است

خبرگزاری فارس: مشاور جوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم هوشیاری قوه قضائیه درباره شکایات اخیر موسوی از برخی رسانه‌ها اظهار داشت: از همین حالا می‌شود محتوای بیانیه‌های 2 ماه بعد موسوی را حدس زد، در صورتی که نتیجه احتمالی دادگاه باب میل وی نباشد، قوه قضائیه، دادسراها و دادستانی‌ها را زیرسوال خواهد برد.


علیرضا معاف مشاور جوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: از برکات این انتخابات افشای ماهیت شبه‌دیکتاتوری و متناقض و غیرمتعادل برخی مدعیان وفاداری به نظام بود.
وی افزود:موسوی دچار تناقض رفتاری شده است و باید پاسخ دهد که آیا قواعد و سازوکارهای حکومتی نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی را قبول دارد یا ندارد؟ اگر مدعی قبول آن است که رفتار بعد از انتخابات وی خلاف این را نشان می‌دهد و اگر قبول ندارد، شکایت بردن به دستگاه قضایی نظام اسلامی بی‌معنا است.
وی دستگاه قضایی و شورای نگهبان را بخش‌های یک سیستم دانست که مشروعیت خود را از رهبری می گیرند و تصریح کرد: این شکایت‌ها فرار به جلو و فرافکنی است چون موسوی می داند که به زودی باید پاسخگوی انبوه خطاها، جنایات‌ و اشتباهات خود باشد.
معاف افزود: باز هم ظاهرا مثل ماجرای موسویان و امثالهم این افراد درک درستی از حجب، گذشت و عفو کریمانه نظام جمهوری اسلامی ندارند و متوجه نیستند که نظام از موضع اقتدار آنان را تاکنون در معرض محاکمه قرار نداده است؛ شاید لازم باشد که دستگاه قضایی تدبیر جدیدی بیاندیشد زیرا برای چندمین بار است که می‌بینیم متهمان، مدعی نظام می‌شوند.
وی ادامه داد: احساس و پیش بینی ما این است که این شکایات پروژه جدیدی برای زیر سوال بردن بخش دیگری از نظام جمهوری اسلامی یعنی قوه قضائیه است و بعد از مخدوش کردن قوه مجریه و وزارت کشور، و شورای نگهبان که مشروعیت بخش قوه مقننه است به نظر می‌رسد این افراد دستور گرفته‌اند که در این مرحله سراغ قوه قضاییه بروند.
مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم هوشیاری قوه قضائیه اظهار داشت: از همین حالا می‌شود محتوای بیانیه‌های 2 ماه بعد موسوی را حدس زد، یعنی این آقایان در صورتی که نتیجه قضا باب میلشان نباشد، قوه قضائیه، دادسراها و دادستانی‌ها را زیرسوال خواهند برد.
وی تاکید کرد: موسوی باید بداند که او تا ماه‌ها و سال‌ها باید پاسخگوی افکار عمومی باشد.