سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/23
12:13 عصر

کابینه دهم باید تحولمحور انتخاب شود

بدست شاپور در دسته

نماینده خلخال در مجلس:
کابینه دهم باید تحول‌محور انتخاب شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس گفت: کابینه دولت دهم باید بر اساس تحول‌محوری انتخاب شود تا مردم در پایان این دوره تحول را در زندگی خود به صورت محسوس لمس کنند.


بشیر خالقی امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: با تحقق نهضت بزرگ انقلاب در طول 30 سال گذشته، مدیران خوبی در کشور پرورش یافته که رئیس‌جمهور باید از تجربه مدیران گذشته و توانمندی نیروهای جوان استفاده کند تا کابینه کارآمد، فعال و سالم داشته باشد.
وی گفت: دولت در انتخاب وزرای آینده باید فراجناحی و فراحزبی عمل کند چرا که حرکت در مدار یک جریان خاص سیاسی کشور نه تنها بسیاری از فرصت‌ها را از بین می‌برد بلکه در دید عموم مردم و سطوح جامعه نیز تنش‌ها و دعواهای سیاسی و جناحی را تشدید و بر دامنه آن می‌افزاید.
خالقی توجه دولت نهم به مسئله معیشت و رفاه عمومی را در کنار تقویت باورهای اعتقادی، مذهبی و کارهای فرهنگی ضروری دانست و افزود: صرف حل مشکل معیشت نمی‌توان جامعه را از معضلات و نارسایی‌ها نجات داد بلکه در کنار آن باید زیرساخت‌های فرهنگی، آموزشی و بهداشتی مناسب نیز فراهم کرد تا مردم هم از لحاظ جسمی و هم از لحاظ روحی احساس امنیت و آرامش کنند.
وی با بیان نکات ضعف دولت نهم در باب اقتصادی و فرهنگی تصریح کرد: دولت با یک تیم منسجم اقتصادی و فرهنگی و با بهره‌گیری از نظرات نخبگان کشور در این دو بخش می‌تواند ضعف تورم، بیکاری، عدم انسجام فرهنگی و رویکردهای ضعیف در این حوزه را کاهش دهد.
نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس با اشاره به انتظار برخی احزاب و گروه‌های سیاسی نزدیک به دولت در سهم‌خواهی از کابینه دهم اظهار داشت: رئیس‌جمهور انتخاب شده و برآمده از متن مردم است و در کنار احترام به احزاب اصولگرای باید به دور از تعصب سیاسی و حزبی نسبت به انتخاب وزیران شایسته، لایق و کارآمد اقدام کند.