سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/11
9:23 صبح

تیم کاندیداها هم باید مناظره تلویزیونی داشته باشند

بدست شاپور در دسته

کروبی در مشهد:
تیم کاندیدا‌ها هم باید مناظره تلویزیونی داشته باشند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب اعتمادملی گفت: حتما مناظره‌ها را از تلویزیون دنبال کنید و ضمن تشکر از صدا و سیما تنها مناظره کافی نیست، اینکه ما به تنهایی صحبت کنیم کفایت نمی‌کند، بلکه باید تیم هر نامزد هم بتواند مناظره و گفتگو داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، حجت الاسلام مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتمادملی روز گذشته در جمع مردم مشهد طی سخنانی با اشاره به صحبت‌های یکی از حاضران گفت: پیش از آنکه من صحبت کنم، یکی از خانم ها که از دراویش گنابادی بود از جفاهایی که بر او رفته است سخن گفت، وقتی حسینیه شریعت را در شهر قم ویران کردند نامه‌ای مبسوط به مراجع تقلید نوشتم و گفتم نباید به گروهی شهروند مسلمان و شیعه چنین ستمی روا داشته شود حتی اگر شیعه و مسلمان هم نباشند به دلیل اینکه شهروند این کشور هستند و نباید مورد بی مهری و جفا قرار بگیرند البته کسانی که می‌خواستند نامه مرا برای علما ببرند برگرداندند و گفتند که صحیح نیست، شما جبهه ای علیه خود باز می کنید.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و اینکه این انتخابات بسیار مهم است، افزود: اساس نظام بر جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت بنیان نهاده شده است یعنی همان سه اصلی که نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد اما امروز شرایطی به وجود آمده است که هر سه اصل نظام مورد تهدید و خطر قرار گرفته است.
دبیرکل حزب اعتمادملی اضافه کرد: امروزه برای جمهوریت نظام هر روز محدودیت های تازه‌تری ایجاد می شود، در موضوع تائید صلاحیت ها و یا دخالت گروه های خودسر در انتخاب مردم، اساس این بود که میزان رای ملت باشد.
کروبی با اعتراض نسبت به ابطال انتخابات در برخی حوزه ها اظهار داشت: اکنون هم شنیده ایم شوشتری نماینده مردم قوچان را رد صلاحیت کرده اند، بنده نمی دانم این دست های غیبی که چنین نقشه هایی را می کشند و دست به چنین کارهایی می زنند کجا هستند، اینکه می‌گویم چهار سال پیش یک ساعت خوابیدم و همه چیز عوض شد همین است، ای شورای نگهبان و ای علما اجازه ندهید این اقدامات وسعت بگیرد، بگذارید مردم خود انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: امروز اسلامیت نظام هم آسیب دیده، اسلام مترقی، اسلام حرمت گذاشتن به افراد، اسلام رعایت حقوق مردم و اسلامی که امام می گفت، اگر محکوم به اعدامی در دادگاه صالحه هنگامی که به پای چوبه دار می رود سیلی بخورد باید بتواند از حق خود دفاع کند و آن فرد را مجازات کند اما امروز این اسلام به اسلامی خشن، تحکم و زور‌گو تبدیل شده است.
دبیرکل حزب اعتمادملی در تاکید کرد: این نه اسلام امام است و نه اسلام رهبری، به گونه ای خشن با مردم برخورد می کنند که گویی قیم مردم هستند، این رفتارها اشتباه است، این حرف هایی که می زنید اشتباه است، آبروی اسلام را برده‌اید.
کروبی با اشاره به سومین واژه یعنی ایرانیت نظام گفت: علاوه بر جمهوریت و اسلامیت، به ایرانیت نیز تعرض شده است، ایران بزرگ، ایران پرافتخار، ایرانی که 8 سال جوانانش رشادت کردند تا یک وجب از این کشور به دست اجنبی نیفتد امروز کار به جایی رسیده است که برخی کشورهای کوچک عربی می گویند در مسابقات ورزشی تهران نمی آییم مگر آنکه نام خلیج فارس را تغییر دهید، در حالی که این دریا و خلیج نام فارس را با خود داشته و همیشه خلیج فارس خواهد ماند.
وی با اشاره به فرصت باقی مانده تا انتخابات خاطرنشان کرد: باید با تمام وجود و عزم خود برای تغییر در کشور تلاش کنید، اگر شما با رای بالا در انتخابات حضور یافتید اولا نشان می دهید که زنده هستید و از جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت خود دفاع می کنید و دوم اینکه یک نه بسیار بزرگ به این تفکر و جریان می گویید و تفکر آنها را با رای خود پودر می کنید.
دبیرکل حزب اعتمادملی با اشاره با این مطلب که امروزه همگان منتظر انتخابات ایران هستند، گفت: از شما می خواهم که حتما مناظره ها را از تلویزیون دنبال کنید و ضمن تشکر از صدا و سیما می گویم تنها مناظره ها کافی نیست، اینکه ما به تنهایی صحبت کنیم کفایت نمی کند، بلکه باید تیم هر داوطلبی بتواند مناظره و گفتگو داشته باشد تا مردم با برنامه های آن کاندید بهتر آشنا شوند همانگونه که چهار سال پیش کارشناسان در برنامه ها حضور می یافتند.
کروبی در پایان تاکید کرد: اگر شما برنامه کارشناسان و تیم کاندیداها را هم پخش نکنید مردم باز هم به صورت گسترده پای صندوق‌ها خواهند آمد و رای به تغییر و دگرگونی می دهند.