سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/23
12:18 عصر

در دیدار سفیر کشورمان مطرح شد؛

بدست شاپور در دسته

در دیدار سفیر کشورمان مطرح شد؛
تاکید قطر بر گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران

خبرگزاری فارس: وزیر مشاور در امور کشور قطر از اهتمام مسئولین این کشور برای گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در دوحه، «عبدالله سهرابی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در قطر صبح دیروز دوشنبه با «شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی» وزیر مشاور در امور کشور قطر دیدار و در خصوص راه‌های توسعه و گسترش روابط فیمابین دو کشور گفتگو و تبادل نظر کرد.
سفیر کشورمان در این دیدار با ابلاغ سلام وزیر کشور ایران، بر عزم راسخ جمهوری اسلامی ایران برای تداوم توسعه و گسترش روابط بین قطر و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و از تصمیمات جدید و تلاش‌های دولت قطر در جهت توسعه و تسهیل رفت و آمدها بین ایران و قطر تقدیر به عمل آورد.
شیخ عبدالله بن ناصر بن خلیفه آل ثانی وزیر کشور قطر نیز در این دیدار بر اهتمام مسئولین عالی این کشور برای توسعه و گسترش روزافزون روابط بین مردم و دولت دو کشور همسایه و مسلمان تاکید کرد.
به دنبال دیدار و مذاکرات سفیر کشورمان با وزیر کشور قطر قرار شد تا تسهیلاتی برای رفت و آمد و سفر اتباع کشورمان اعم از گردشگران، بازرگانان و تجار ایرانی به کشور قطر فراهم شود. از جمله این تسهیلات اینکه برای آن دسته از هموطنان تاجر ایرانی که دارای بلیت رفت و برگشت و حداقل پنج هزار ریال قطری نقد یا دارای کارت اعتباری و نیز رزرو قبلی اتاق در هتل‌های چهار یا پنج ستاره در دوحه باشند در بدو ورود به قطر روادید 72 ساعته صادر می‌شود و شرکت هواپیمایی قطر موظف شده است که این گونه مسافران را به مقصد دوحه سوار کند و روادید آنها نیز در فرودگاه دوحه صادر خواهد شد که قابل تمدید نیز خواهد بود.
یکی دیگر از موارد، ارائه روادید 14 روزه برای آن دسته از اتباع ایرانی است که مقیم یکی از کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس هستند و نوع شغل در روادید اقامت آنان تاجر یا دارای عناوین مشاغل مختلفی شامل حسابداری، مدیریت، نویسنده، هنرمند، ‌مهندس، استاد دانشگاه، ‌وکیل، ‌خلبان و غیره باشد.
همچنین مقرر شد تا روادید تجارتی نیز توسط شرکت یا تاجر معتمد در قطر از مبادی مربوطه درخواست و صادر و قبل از سفر برای شخص مسافر ارسال شود و در این صورت این افراد نیز می‌توانند با در دست داشتن آن روادید و بلیت رفت و برگشت وارد کشور قطر شوند.
از جمله روادید دیگری که شهروندان ایرانی می‌توانند برای سفر به کشور قطر از آن استفاده کنند، دریافت روادید گردشگری از طریق هتل است که متقاضی می‌تواند پس از رزرو جا در یکی از هتل‌های چهار یا پنج ستاره و تهیه بلیت رفت و برگشت از طریق کلیه شرکت‌های هواپیمایی که به قطر پرواز دارد و همچنین به همراه داشتن پنج هزار ریال قطری به عنوان ارز همراه، از این نوع رویداد نیز استفاده کند.
به علاوه هر یک از ایرانیان مقیم کشور قطر می‌توانند برای سفر اعضای خانواده یا خویشاوندان یا دوستان خود از اداره گذرنامه قطر درخواست صدور روادید زیارتی کرده و پس از صدور آن را برای مسافر نمابر کنند تا بر اساس آن بلیت رفت و برگشت سفر به قطر توسط هر یک از شرکت‌های مسافری صادر شود.
این گونه روادیدها برای اعضای درجه یک خانواده سه ماهه می‌باشد و برای سه ماه دیگر نیز قابل تمدید است.