سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/23
12:20 عصر

ایران در حال نفوذ در کل آمریکای لاتین است

بدست شاپور در دسته

واشنگتن‌پست:
ایران در حال نفوذ در کل آمریکای لاتین است

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی امروز در گزارش خود با عنوان "سفارت نامحسوس ایران در نیکاراگوئه " نوشت، ایران در حال نفوذ دیپلماتیک در نیکاراگوئه و به دنبال آن در کل منطقه آمریکای لاتین است.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "واشنگتن پست "، ماه‌هاست گزارش‌هایی در واشنگتن و دیگر پایتخت‌های جهان منتشر شده مبنی بر اینکه ایران در حال ساخت یک پایگاه ساحلی در نیکاراگوئه است تا نفوذ دیپلماتیک خود را در آمریکای لاتین با انجام توافقات سرمایه‌گذاری گسترده، ایجاد سفارت‌های جدید و حتی پخش برنامه‌های تلویزیونی از جمهوری‌ اسلامی افزایش دهد.
این روزنامه آمریکایی در ادامه نوشت: انتشار خبر ساخت این پایگاه ساحلی در "ماناگوآ "، پایتخت نیکاراگوئه، باعث نگرانی مقامات آمریکایی شده، به طوری که چندی پیش "هیلاری کلینتون "، وزیر امور خارجه آمریکا نسبت به ساخت پایگاهی بسیار بزرگ هشدار داده و ادعا کرده بود مشخص نیست هدف ایران از ساخت این "ابَر مجموعه " چیست.
بر اساس گزارش واشنگتن پست، هیچ کس ادعا نمی‌کند که ایران در حال ساخت یک "ابَر سفارت " در شهر ماناگوآ است. حتی "ارنستو پورته "، رئیس اتاق بازرگانی نیکاراگوئه که از مخالفان دولت این کشور و متمایل به سفارت آمریکا محسوب می‌شود، در گفت‌وگو با خبرنگاران اعلام کرده است، چنین ابَر سفارتی به هیچ عنوان در نیکاراگوئه وجود ندارد و تنها "مگا سفارت " در ماناگوآ، همان مجموعه سفارتخانه آمریکاست و تا آنجایی که ما می‌دانیم هرگز ایران در حال ساخت چنین سفارتخانه بزرگی نیست که مقامات آمریکایی ادعا می‌کنند.
به گزارش این نشریه آمریکایی، مقامات آمریکا و نیز اسرائیل در پشت پرده سعی بر آن دارند تا با تلاش برای تبلیغات منفی علیه حضور ایران در آمریکای لاتین، وجهه ایران را تخریب کنند به طوری که ماه گذشته "مک کانی "، یکی از اعضای کنگره آمریکا در گفت‌وگویی تلفنی که اسرائیلی‌ها ترتیب داده بودند، به خبرنگاران اعلام کرد: نفوذ فزاینده ایران در غرب، تداعی کننده روابط آمریکا با روسیه و کوبا در دوره‌ایست که آمریکا با مسئله موشک‌های کوبا مواجه بود.
در ادامه این گزارش آمده که "مایکل رابین " نیز از "موسسه سرمایه‌گذاری آمریکا "، در ادامه این اقدامات آمریکا و اسرائیل علیه ایران، در گفت‌وگویی با خبرنگاران اعلام کرده است، ایران در حال ساخت بزرگترین پایگاه دیپلماتیک در شهر "ماناگوآ " است که این بخشی از ماموریت دیپلماتیک ایران در آمریکای لاتین به حساب می‌آید.