سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/23
12:21 عصر

مروی الشربینی نماد جنبش حجاب در غرب است

بدست شاپور در دسته

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی:
مروی الشربینی نماد جنبش حجاب در غرب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس گفت: مروی الشربینی شهید زن محجبه نماد جنبش حجاب در دنیای غرب است.


به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وکیل سپه بعد از ظهر امروز در همایش «حجاب الگوی زن مسلمان» در پارس‌آباد اظهار داشت: شهادت این بانوی فداکار و باحجاب نشان داد که دنیای غرب به ویژه سردمداران آزادی و دموکراسی بویی از انسانیت نبرده‌اند و همانند حیوان تنها به جنبه مادی‌گرایانه و شهوانی بشر نگاه می‌کنند و از اعتلای روح باعظمت انسانی آگاه نیستند.
وی تاکید کرد: شهادت زن محجبه مصری در دادگاهی در آلمان دروغین بودن ادعای غربی‌ها را در باب آزادی دموکراسی و طرفداری از حقوق بشر آشکار کرد و نشان داد که این شعارها طبل پوچ و توخالی بوده است.
سپه اظهار داشت: این شهادت نمونه کامل جنایت بشری و حادثه تروریستی است که از سوی رسانه‌های غربی نادیده گرفته شده و امیدواریم مجامع جهانی و بین‌المللی این جنایت‌کاران حیوان‌صفت را به جزای اعمالشان رسانده و در محکومیت آنها گام بردارد.
وی در ادامه با اشاره به نقش سازنده حجاب در جامعه اسلامی، عفاف و حجاب را گوهر بی‌همتای الهی در آفرینش انسان عنوان کرد و افزود: یقیناً هر کجا حجاب وجود داشته باشد عفاف نیز در کنار آن گسترش می‌یابد و در قرآن کریم نیز هشت آیه به این امر اختصاص یافته است.
نماینده پارس‌آباد در مجلس مسئله عفاف و حجاب را دو موضوع مرتبط به هم و مورد توجه جامعه دانست و اظهار داشت: مبنای این دو اعتقادات دینی و مذهبی جامعه ماست و ریشه در فرهنگ ایران اسلامی دارد.
وی توجه به حقوق فرد و رعایت حقوق اجتماعی در مجموعه نظام را یکی از امتیازات جامعه ایران اسلامی عنوان کرد و افزود: بی‌تردید یکی از مظاهر توجه به حقوق فردی و اجتماعی توجه به عفاف و حجاب در جامعه است.
سپه با بیان اینکه اصل مسئله حجاب و عفاف یک دستور الهی است، عفاف و حجاب را یک ارزش مبنایی در جامعه توصیف کرد و گفت: تقویت این مبنا زمینه‌‌ساز هنجارهای دیگر در جامعه می‌شود و تضعیف آن نیز به گسترش ناهنجاری‌ها کمک می‌کند.