سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/23
12:21 عصر

ایران همواره از ظرفیتش برای ایجاد آرامش و امنیت مردم عراق بهره گ

بدست شاپور در دسته

یک مقام آگاه سیاسی:
ایران همواره از ظرفیتش برای ایجاد آرامش و امنیت مردم عراق بهره گرفته است

خبرگزاری فارس: یک مقام آگاه سیاسی گفت:‌ ایران همواره از تمامی ظرفیتش برای ایجاد آرامش و امنیت مردم عراق بهره‌ گرفته و تلاش کرده تا با حمایت از روند دولت‌سازی مانع از بی‌ثباتی این کشور شود.


به گزارش خبرگزاری فارس، یک مقام آگاه سیاسی در واکنش به ادعای غیر حرفه‌ای روزنامه دیلی تلگراف در خصوص اسیران نظامی انگلیس در عراق، گفت: رویکرد سیاسی و غیراصولی بعضی از رسانه‌های غربی که به تقلید از دولتمردان خود سعی دارند با فرافکنی، هرگونه شکست و ناکامی را متوجه دیگران کنند، چیزی جز تکرار مردم فریبی و توجیه خسارات مادی و معنوی و کشتار مردم بیگناه عراق و افغانستان برای مالیات دهندگان و افکار عمومی جهان نیست.
این مقام تحریک نیروهای چندملیتی توسط دولتمردان انگلیس برای حمله بدون مجوز سازمان ملل به عراق را نقض آشکار هنجارهای بین‌المللی توصیف کرد و افزود: از هنگام سقوط رژیم صدام حسین در عراق، ایران همواره از تمامی ظرفیت خود برای ایجاد آرامش و امنیت مردم عراق بهره‌ گرفته و تلاش کرده تا با حمایت از روند دولت‌سازی و نهادینه شدن مردم‌سالاری در عراق، مانع از بی ثباتی عراق شود. اکنون نیز انتظار می‌رود با خروج نیروهای خارجی زمینه‌ تقویت حاکمیت ملی در عراق فراهم شود.
این مقام آگاه سیاسی در پایان از رسانه‌ها خواست تا به مسئولیت حرفه‌ای خود عمل کرده و آن را با اغراض سیاسی آلوده نکنند.