سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/23
12:23 عصر

لسآنجلس تایمز: غرب، ناآرامیهای ایران را بد تعبیر کرد

بدست شاپور در دسته

لس‌آنجلس تایمز: غرب، ناآرامی‌های ایران را بد تعبیر کرد

خبرگزاری فارس: یک روزنامه آمریکایی با اشاره به رخدادهای اخیر ایران نوشت: آنچه غرب طغیان مردم ایران برای تغییر حکومت خوانده بود در واقع تنها یک دعوای حزبی در ایران بوده است نه تلاش برای تغییر حکومت.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه آمریکایی "لس‌آنجلس‌تایمز "، رخدادهای اخیر ایران که پس از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به وقوع پیوست تنها یک دعوای حزبی محسوب می‌شود در حالیکه رسانه‌های غربی و سیاستمداران غرب با تعبیری اشتباه اعلام کردند که طغیان ایران به منظور تغییر حکومت است.
مسئله‌ای که در ایران رخ داده است و ما شاهد آن هستیم نمایانگر یک "انقلاب رنگی " در ایران نیست و همچنین نشانگر مخالفت "میرحسین موسوی " علیه قوانین انقلاب اسلامی ایران نیست.
این روزنامه آمریکایی در ادامه مطلب خود افزود: مسئله‌ای که ما هم‌اکنون در ایران شاهد آن هستیم یک دعوای حزبی است که در دور دهم انتخابات ریاست جمهوری ایران اوج گرفت و به دلیل آنکه این دعوا در ماههای اخیر در ایران شدت گرفت رسانه‌های غربی انتظار داشتند در اصل حکومت جمهوری اسلامی ایران تغییری ایجاد شود و این نزاع‌ها را بد تعبیر کردند در صورتیکه مشکل تنها به یک دعوای حزبی باز می‌گردد.
لس‌آنجلس‌تایمز مدعی شد که نزاع اصلی میان برخی از احزاب داخلی ایران بوده که تلاش می‌کردند تا توانایی "محمود احمدی نژاد " را برای حفظ محبوبیت به عنوان رئیس جمهور ایران، تضعیف کنند.
این روزنامه آمریکایی مدعی شد، این "محمد خاتمی "، رئیس جمهور اسبق ایران و "هاشمی رفسنجانی "، رئیس تشخیص مصلحت نظام بودند که از "میرحسین موسوی " خواستند تا احمدی نژاد را به چالش بکشد.