سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/28
11:32 صبح

ایران با دولت ترکیه بهترین روابط را دارد

بدست شاپور در دسته

سفیر ایران در کشور ترکیه:
ایران با دولت ترکیه بهترین روابط را دارد

خبرگزاری فارس: سفیر ایران در کشور ترکیه گفت: جمهوری اسلامی ایران با دولت ترکیه بهترین نوع روابط را دارد و مایل به ادامه این روابط هستیم.


به گزارش خبرگزاری فارس از ماکو، بهمن حسین‌پور صبح امروز در جلسه بررسی مشکلات گمرک بازرگان و گوربلاغ ترکیه اظهار داشت: استان‌ها و شهرهای مرزی به عنوان تابلوی روابط بین دو کشور ایران و ترکیه هستند و این شهرها می‌توانند در زمینه توسعه اقتصادی، فرهنگی و ورزشی نقش بسیار اساسی داشته باشند.
وی با بیان اینکه به عنوان نماینده و سفیر جمهوری اسلامی ایران مشکلات و مسایل را به گوش مسئولان ترکیه خواهند رساند، ابراز امیدواری کرد با ارتباط خوبی که جمهوری اسلامی ایران با کشور ترکیه دارد مسایل و مشکلات مرزی در گمرکات دو کشور به زودی حل و فصل شود.
سفیر کشورمان در کشور ترکیه عنوان داشت: مرز آیینه تمام نمای کشور است.
قائم مقام والی دوغو بایزید ترکیه هم در این جلسه با ابراز خوشحالی از تشکیل اینگونه جلسات و حضور مقامات بلند پایه جمهوری اسلامی ایران آن را نشانه‌ای از علاقه‌مندی جمهوری اسلامی به حل و فصل مشکلات مرزی در گمرکات بیان کرد و گفت: مشکلات جزیی و کوچک نباید روابط دو کشور را تیره ساخته و هدف دو کشور از تشکیل اینگونه جلسات بررسی مشکلات و حل و فصل آنها است.
متین مایتال‌می اخذ جریمه از کامیون‌های ترک بابت سوخت اضافی در گمرک بازرگان، اخذ پول به صورت‌های گوناگون از رانندگان کامیون‌های ترک و برخورد ماموران ایران با رانندگان ترک را از جمله مشکلات رانندگان ترکیه در گمرک بازرگان اعلام کرد و خواستار رسیدگی به این مشکلات شد.
با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ترکیه و تنی چند از نمایندگان مجلس شورای اسلامی مسایل و مشکلات گمرک بازرگان و گوربلاغ ترکیه صبح امروز در شهرستان ماکو بررسی شد.

88/4/28
11:32 صبح

رهبران ایران و قطر معماران مناسبات رو به رشد دو کشورند

بدست شاپور در دسته

متکی در دیدار خداحافظی سفیر قطر:
رهبران ایران و قطر معماران مناسبات رو به رشد دو کشورند

خبرگزاری فارس: وزیر خارجه کشورمان رهبران ایران و قطر را معماران مناسبات رو به رشد دو کشور خواند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره کل اطلاعات و مطبوعات وزارت امور خارجه، منوچهر متکی وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار خداحافظی«سالب ابراهیم الکواری» سفیر قطر در تهران مناسبات تهران و دوحه در عرصه‌های دوجانبه، منطقه‌ای و بین‌المللی را طی چهار سال گذشته موفق توصیف کرد و آن را به نفع مصالح دو کشور خواند.
وی مناسبات ایران و قطر را مبتنی بر اصول منطقی، احترام متقابل و با هدف تقویت صلح و ثبات در خلیج فارس معرفی کرد و با اشاره به تاثیر همکاری‌های تهران - دوحه در حل معضلات و بحران‌های منطقه‌ای، افزود: رهبران ایران و قطر معماران مناسبات رو به رشد دو کشور هستند و تجربه نشان می‌دهد ظرفیت تاثیرگذاری همکاری‌های منطقه‌ای بر روند حل بحران‌ها قابل افزایش است.
سالب ابراهیم الکواری سفیر قطر در تهران با قدردانی از دولت جمهوری اسلامی ایران، بخشی از موفقیت‌های خود را مرهون همکاری‌های وزارتخانه‌های مختلف جمهوری اسلامی ایران دانست و با اشاره به مناسبات رو به رشد تهران - دوحه، گفت: قطار روابط دو کشور به سرعت و با سمت‌گیری صحیح به پیش می‌رود و امیدواریم از رهگذر رویکردهای جدید زمینه توسعه هر چه بیشتر همکاری‌ها فراهم شود.

88/4/28
11:31 صبح

تحریف سخنان هاشمی رفسنجانی در روزنامه الشرقالاوسط

بدست شاپور در دسته

تحریف سخنان هاشمی رفسنجانی در روزنامه الشرق‌الاوسط

خبرگزاری فارس: روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط که اخبار ایران را با رویکردی ضد ایرانی تنظیم و منتشر می‌کند، بخشی از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در خطبه‌های نماز جمعه را در خصوص انتخابات ایران تحریف کرد.


به گزارش فارس، روزنامه فرامنطقه‌ای "الشرق الاوسط " چاپ لندن که رویکردی ضد ایرانی دارد و اخبار ایران را بر این مبنا چاپ و منتشر می‌کند بخشی از سخنان "هاشمی رفسنجانی " را در خطبه‌های دیروز نماز جمعه تحریف کرد.
بنا بر این گزارش، این روزنامه با تیتر کردن بخشی از سخنان هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات و حوادث پس از آن مبنی بر اینکه ایرانی‌ها بر اثر حوادث پس از انتخابات همه ضرر کردند، از این سخنان ترجمه‌ای اشتباه ارائه و تیتر روزنامه خود کرد.
الشرق الاوسط تیتر نخست خود را در شماره امروز به این موضوع اختصاص داد و با شیطنتی رسانه‌ای با چاپ عکسی از شماری از نیروهای ضد اغتشاش به نقل از هاشمی در تیتر خود اعلام کرد که «ما همه چیز را از دست دادیم».
هاشمی رفسنجانی دیروز در خطبه‌های نماز جمعه با بیان اینکه شرایط بعد از اعلام نتیجه انتخابات دوران تلخی است، نه تنها اعلام نکرد که ایرانی‌ها همه چیز را از دست داده‌اند بلکه تصریح کرد: فکر نمی‌کنم هیچ عضوی از هیچ‌ یک از جریانات [سیاسی ایران] دلش می‌خواست اینطور شود، چرا که الان همه ضرر کردیم.
روزنامه الشرق الاوسط در ادامه این خبر با اشاره به سخنان هاشمی و طرح موضوع وجود تردید در برخی اطراف و محافل در ایران پس از انتخابات دهم ریاست جمهوری تلاش کرد که مردم ایران را از دولت دهم ناراضی جلوه بدهد و با سوء استفاده از سخنان هاشمی در این خصوص، این دولت را غیرقانونی جلوه بدهد.

88/4/28
11:30 صبح

احداث خط لوله انتقال نفت ایران ارمنستان امسال آغاز خواهد شد

بدست شاپور در دسته

وزیر نفت ارمنستان :
احداث خط لوله انتقال نفت ایران ارمنستان امسال آغاز خواهد شد

خبرگزاری فارس : وزیر نفت و منابع طبیعی ارمنستان تاکید کرد ، عملیات احداث خط لوله انتقال نفت ایران به ارمنستان از سال 2009 میلادی آغاز خواهد شد .


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اینترنتی پان آرمنین ، آرمن موسیسیان تصریح کرد ، خط لوله انتقال نفت ایران به ارمنستان موسوم به یرساخ ، فرآورده های نفتی تولیدی پالایشگاه تبریز را به ارمنستان منتقل خواهد کرد .
وی افزود : این خط لوله نفت نیازهای ارمنستان را تامین خواهد کرد و موجب تقویت امنیت انرژی این کشور خواهد شد . این خط لوله همچنین موجب کاهش هزنیه های حمل و نقل انرژی خواهد شد . وزیر انرژی ارمنستان هزینه اجرای این پروژه را 200 تا 240 میلیون دلار برآورد کرده است . طول این خط لوله بیش از 300 کیلومتر خواهد بود .

88/4/28
11:30 صبح

رئیس سابق بازرسان آژانس اتمی از انتخاب صالحی ابراز خرسندی کرد

بدست شاپور در دسته

خبرگزاری فارس: رئیس سابق بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از انتخاب رئیس جدید سازمان انرژی اتمی ایران ابراز خرسندی کرد.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، "پیر گلداشمیت " رئیس سابق بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و معاون مدیر کل و رئیس پیشین دپارتمان پادمان‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که در سال 2005 بازنشسته شده‌ از انتخاب "علی اکبر صالحی " به ریاست سازمان انرژی اتمی ایران استقبال کرد.
گلداشمیت گفت: من فکر می‌کنم که این انتخاب یک نشانه مثبت است و صالحی مرد گفت‌وگو است.
براساس این گزارش گلداشمیت که یک دانشمند مسایل هسته‌ایست، صالحی را از مدتها پیش و از وقتی که وی نماینده ایران در آژانس بود می‌شناسد.
علی اکبر صالحی در دولت هشتم، نمایند‏ه جمهوری اسلامی ایران در آژانس بین‏المللی انرژی اتمی بود و از آذر 1361 تا دی 1368، ریاست دانشگاه صنعتی شریف را به عهده ‏داشت.
"غلامرضا آقازاده " رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی در اول تیرماه، استعفای خود را تحویل "محموداحمدی‌نژاد " رئیس جمهور ایران داده بود که مورد پذیرش قرار گرفت.
"پیر گلداشمیت " هم‌اکنون به عنوان یک پژوهشگر در بنیاد کارنگی در صلح بین‌الملل فعالیت می‌کند.

<      1   2   3   4   5   >>   >