سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/28
11:24 صبح

همسر شهید رجایی به اتهام توهین به خانواده هاشمی ردصلاحیت شد

بدست شاپور در دسته

نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی؛
همسر شهید رجایی به اتهام توهین به خانواده هاشمی ردصلاحیت شد

خبرگزاری فارس: یکی از روزنامه‌های کثیرالانتشار کشور در شماره امروز 28 تیر خود نامه کروبی به هاشمی رفسنجانی در جریان انتخابات نهم ریاست‌جمهور را منتشر کرد.


به گزارش خبرنگار سرویس "فضای مجازی " خبرگزاری فارس، جوان نوشت؛ در آستانه انتخابات نهمین دوره ریاست جمهوری، زمانی که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با صدور بیانیه‌ای رسماً کاندیداتوری خود را اعلام کرد، حجت‌الاسلام مهدی کروبی که از مدت‌ها قبل به عنوان کاندیدا در عرصه حضور داشت طی نامه سرگشاده‌ای خطاب به هاشمی از وی خواست تا به برخی سؤالات تاریخی پاسخ دهد.
کروبی در این نامه صراحتاً تاکید کرد که آقای هاشمی رفسنجانی و خانواده وی در روند حذف و طرد بخشی از نیروهای انقلاب مقصر بوده‌اند. آنچه در پی می‌آید بخش‌هایی از این نامه است که برای تنویر افکار عمومی در خصوص مواضع اخیر آقای هاشمی رفسنجانی (جایگاه مردم، آزادی رسانه‌ها، آزادی زندانیان سیاسی) مجدداً منتشر می‌شود. نکته مهم اینکه این موارد به قلم فردی جاری شده که گرچه قبلاً در مقام انتقاد از هاشمی قرار داشته، اما در نماز جمعه اخیر، پشت سر وی اقامه نماز کرد.

جناب آقای رفسنجانی!
شما از گسترش تنش‌هایی سخن گفته‌اید که به طرد و انزوای نیروهای گرانقدر انقلاب منجر می‌شود... من معتقدم بلندترین گام در زمینه حذف و طرد نیروها دقیقاً در زمانی برداشته شد که در آستانه انتخابات مجلس چهارم، تعداد زیادی از اصیل‌ترین نیروهای انقلاب و خدمتگزاران مردم را به بهانه‌های واهی رد صلاحیت کردند. آیا جنابعالی به خاطر ندارید که تعداد زیادی از این نیروها به استناد گزارش های غیر واقعی وزارت اطلاعات تحت مدیریت شما، رد صلاحیت شدند؟ آیا در جریان هستید- که بر اساس اخبار موجود- جرم اصلی همسر شهید رجایی که منجر به رد صلاحیت او شد، ادعای اهانت به جناب عالی و خانواده محترمتان بود؟ البته قبل از آن و بخصوص از نخستین روزهای انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور نیز، مقدمات حذف و طرد نیروها ایجاد شده بود که اینجانب در اکثر آن موارد شخصاً موضوع را به شما منتقل و خواستار همکاری شما برای جلوگیری از آنها شدم...
آیا جناب عالی قبول دارید که در بعضی موارد رفتار خود شما مؤید روش های حذف و طرد بود؟
جناب آقای رفسنجانی!
شما حق داشتید به خاطر اختلاف سلیقه، در کابینه اول خود، وزیر کشور دولت قبل از شما ... را با نیروی ارزشمند دیگری جایگزین کنید. اما آیا سکوت در برابر برخوردهای نامناسب با ایشان و از جمله ممنوع الخروج ساختن وی و بازگرداندن او از فرودگاه به بهانه فعالیت های مطبوعاتی را نیز کاری پسندیده می دانستید؟
بنده یقین دارم اگر شما - که آن روز بحمدلله قدرت کافی نیز داشتید، در برابر ممنوع الخروج ساختن دو تن از نیروهای باسابقه انقلاب که ریاست دو کمیسیون مهم مجلس سوم را به عهده داشتند،‌ آن هم تنها به بهانه اتهامات مطبوعاتی، سکوت نمی کردید، امروز لازم نبود که این گونه در مورد طرد نیروها اظهار نگرانی کنید.

حضرت آقای هاشمی!
... آیا این تعبیر جناب عالی صحه گذاردن بر آغاز روند طرد نیروها نبود؟ آیا اقدامات تخریبی صدا و سیمای تحت مدیریت اخوی مکرم جناب عالی، برادر عزیز آقای مهندس محمد هاشمی، علیه یکی از جناح‌های سیاسی در جریان انتخابات بی سابقه مجلس چهارم، هیچ سهمی در حذف و طرد نیروها نداشت؟

دوست و همراه خوبم!
... مردم به خوبی به میزان قدرت شما و وزارت اطلاعات تحت مدیریت شما آگاهی دارند و می دانند در زمان مسئولیت جنابعالی، نیروی انتظامی در هماهنگی کامل با وزارت کشور بود. پس هر کس حق دارد از عدم شناسایی و مجازات عوامل حمله به نخبگان و ایجاد جو ناامنی برای آنها و نیز سکوت جناب عالی در برابر این اقدامات فرهنگ سوز که حتی تا مرحله حمله به سینماها نیز پیش رفت، تعجب کند و نگران تکرار آنها در دولت بعدی نیز باشد.

برادر عزیزم!
... خاطره گرفتاری‌هایی که در سال های 69 تا 72 برای عده‌ای از فعالان سیاسی به خاطر انتقاد از دولت به وجود آمد نیز هنوز از اذهان پاک نشده است و اکنون تنها راه اطمینان به آینده آن است که شما به صراحت نسبت به آن مسائل موضعگیری کنید. چرا که برخی اتفاقات اخیر از جمله نفوذی دانستن کسانی که در روز کارگر تعدادی شعار علیه بعضی مسؤولان مطرح کردند این نگرانی را ایجاد می کند که در آینده نیز مانند گذشته، انتقاد از دولت و رئیس آن تا حد مخالفت با پیامبر(ص) قبیح شمرده شود.
 

88/4/28
11:23 صبح

احمدی نژاد به احترام نظرات مردم در انتصاب مشایی تجدید نظر کند

بدست شاپور در دسته

یادداشت سلیمی‌نمین درباره انتصاب مشایی؛
احمدی نژاد به احترام نظرات مردم در انتصاب مشایی تجدید نظر کند

خبرگزاری فارس: عباس سلیمی‌نمین رئیس مرکز مطالعات و تدوین تاریخ معاصر ایران طی یادداشتی با عنوان "جناب رئیس‌جمهور؛ یکبار با هم مرور کنیم " به بررسی موضوع انتصاب اسفندیار رحیم‌مشایی به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور در دولت دهم پرداخته است.


متن یادداشت عباس سلیمی‌نمین که در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته به شرح ذیل است:
وعده تغییر و تحول در اعضای کابینه دهم که در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی ریاست جمهوری با مردم بعد از انتخابات 22 خرداد مطرح شد، شرینی و حلاوت بسیار گذرا داشت.
دست‌کم انتظار عمومی این بود که افراد نالایقی همچون آقایان مشایی، رحیمی و کردان به طور کلی از دستگاه دولت کنار گذاشته شوند. اما متأسفانه نه تنها به این مطالبه بحق پاسخ درخوری داده نشد بلکه با ارتقای جایگاه آقای مشایی در اولین گام انتصابات نوعی بی‌توجهی به رای‌دهندگان را شاهدیم.
بروز چنین مظاهری از خودبینی و گذشتن با بی‌اعتنایی از کنار نظرات آحاد جامعه و افکار عمومی، یادآوری نکاتی را خدمت ریاست محترم جمهور ضروری می‌سازد:
الف: در انتخابات معاونان و مشاوران، تمایلات و گرایش‌های رئیس‌جمهور فارغ از هرگونه ملاحظه و تعامل با دیگر بخش‌ها و نهادهای قدرت چون مجلس ظاهر می‌شود. بنابراین در صورت گزینش افراد نالایق و پرحاشیه، توجیهاتی همچون سهم‌خواهی دیگران مسموع نخواهد بود.
ب: قریب به 90 درصد از کسانی که به آقای احمدی‌نژاد رای دادند از وجود پدیده‌های ناسازگار با اصولگرایی در کنار ایشان ناخرسند بودند و به صراحت در جلسات حضوری و در رسانه‌ها عدم رضایت خود را ابراز می‌داشتند.
نادیده گرفتن این حجم از انتقاد و پافشاری بر امری خطا، با وعده مطروحه در اولین گفت‌وگوی تلویزیونی به هیچ وجه سنخیت ندارد و آن را باید نوعی حرکت بر فراز ابرها تلقی کرد. بویژه اینکه در چینش جدید معاونان، هم به نوعی پست قدیم برای آقای مشایی محفوظ داشته شده و هم به پاس ناتوانی‌های مدیریتی و سیاسی خود ارتقاء جایگاه یافته است.
ج: آقای رئیس‌جمهور نباید تصور کنند چون مردم در برابر جریاناتی قرار دارند که به هیچ وجه به چرخش قدرت اجرایی اعتقاد ندارد، در جاده‌ای یکسویه قرار گرفته‌اند. ترجیح آقای احمدی‌نژاد بر "طالبان مادام‌العمر قدرت اجرایی " بدین معنا نیست که مردم بر ضعف‌های ایشان چشم می‌پوشند و آنها را نادیده می‌گیرند.
د: اصولگرایی دارای شاخصه‌هایی است که حل همه مشکلات جامعه بشری در گرو پایبندی به آنهاست. توجه ملت ایران به این مهم، هزینه‌ها و دستاوردهایی را به دنبال داشته است. نباید به گونه‌ای عمل شود که هزینه اصولگرایی بر ملت سنگین‌تر گردد. بنابراین با چنین استدلالی که مردم ما به هر بهایی اصول و ارزشها را رها نخواهد ساخت، نباید از کنار ضعف‌ها به سهولت گذشت.
ه‍: برای رئیس‌جمهور و کشور هزینه برگشتن از چنین حکم و تصمیمی به مراتب کمتر از پافشاری بر آن است. محل تردید بودن همسویی آقای مشایی با راهبردهای سیاسی و روز نظام، عدم مقبولیت اجتماعی و مذهب وی به ویژه در میان صاحبنظران و حاشیه‌ساز بودن شدید مشارالیه از جمله مواردی است که منطقا ما را باید به برگشتن از چنین انتصابی سوق دهد.
و: انتخابات اخیر ثابت کرد که اطرافیان ریاست جمهوری تا چه میزان در زمینه سازماندهی و تشکیلاتی دارای ضعف هستند. زمانی که ملت سازمان وسیع و گسترده جریان تمامیت خواه را که چهره خود را پشت کاندیداهای رقیب آقای احمدی‌نژاد پنهان ساخته بود، دید با تمام توان به میدان آمد. با چنین ایثار و فداکاری، کاستی‌های مردان رئیس جمهور برطرف شد. قدردانی از چنین ملتی ایجاب می‌کند تا برخی روابط را بر مصالح برتری نبخشیم.
ز: برخی ادعاهای شاذ پیرامون ارادت به حضرت ولی عصر(عج) که متاسفانه در حکم انتصاب آقای مشایی به آن اشاره شده است، نباید پوششی برای ندیدن ضعف‌ها و عملکردهای پرهزینه مشارالیه قرار گیرد.
در پایان گفتنی است که حتی اگر رئیس جمهور حساسیت بحق جامعه نسبت به آقای مشایی را وارد هم نداند، شایسته این بود که از باب احترام به افکار عمومی از صدور این حکم اجتناب می‌ورزید.

88/4/28
11:23 صبح

احمدینژاد در انتخاب معاون اول خود تجدیدنظر کند

بدست شاپور در دسته

زاهدی در گفتگو با فارس:
احمدی‌نژاد در انتخاب معاون اول خود تجدیدنظر کند

خبرگزاری فارس: دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با انتقاد از انتخاب مشایی بعنوان معاون اول از سوی رئیس‌جمهور از وی خواست که در این انتخاب خود تجدید نظر کند.


علیرضا زاهدی دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس،‌ با بیان اینکه انتخاب رحیم‌مشایی بعنوان معاون اول از سوی رئیس‌جمهور اقدامی نادرست بود، اظهار داشت: در چنین شرایط حساسی انجام چنین کاری موجب دل سرد شدن حامیان احمدی‌نژاد می‌شود، خصوصاً ‌کسانیکه هنوز از قانون‌گریزی‌های کودکان سیاسی بعد از انتخابات دل پر خونی دارند.
وی همچنین ابراز امیدواری کرد که احمدی‌نژاد در وهله اول مشایی را از معاونت اولی عزل کرده و سپس در انتخاب جایگزین وی و سایر همکارانش که حق طبیعی وی است، به فضای عمومی جامعه توجه بیشتری کند.
دبیر سابق شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ با بیان اینکه بی‌تردید حامیان گفتمان انقلاب،‌ دولت دهم را در مشایی خلاصه نمی‌دانند، تصریح کرد: انتظارات ما از احمدی‌نژاد بعنوان یک رئیس‌جمهور مکتبی، شجاع و کارآمد بسیار فراتر است.
زاهدی در پایان تأکید کرد: حتی اگر مشایی فردی توانمند است و تنها گناه وی تخریب چهره‌اش توسط رسانه‌هاست، بهتر است که به جهت تقویت اعتماد عمومی به دولت برخاسته از رأی اراده ملت، مشایی به جای قرار گرفتن در چنین جایگاه و مسئولیت کلانی، در سایر مسئولیت‌ها به دولت انقلابی و مردمی احمدی‌نژاد کمک کند.

88/4/28
11:22 صبح

هاشمی رفسنجانی وحدت و همدلی میعادگاه نماز جمعه را مخدوش کرد

بدست شاپور در دسته

سردبیر رسالت در واکنش به خطبه‌های هاشمی رفسنجانی:
هاشمی رفسنجانی وحدت و همدلی میعادگاه نماز جمعه را مخدوش کرد

خبرگزاری فارس: سردبیر روزنامه رسالت، در واکنش به خطبه‌های هاشمی رفسنجانی گفت:‌ متاسفانه هاشمی میعادگاه نماز جمعه تهران را که نماد وحدت و همدلی بود، مخدوش کرد و در مقام سخنگوی یک جریان ناکام در انتخابات ظاهر شد.


محمد کاظم انبارلویی سردبیر رسالت در گفتگو با خبرگزاری فارس در واکنش به خطبه‌های روز جمعه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی گفت: درک برخی از مفهوم جمهوریت همان سلطنت است.
وی در توضیح این مطلب افزود: روان کاوی متن نامه 19 خرداد آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر انقلاب و واژه پژوهی آن نشان می‌دهد با انبوهی از واژه‌ها قرار داریم که در ادبیات سیاسی خطیب محترم جمعه تهران بی‌سابقه است. تحریک، تهدید، توهین، نفرت، ارعاب و تحکم از سطر به سطر این نامه می‌بارد. استخدام این گونه‌های احساس آن هم در نگارش یک نامه مخاطب به مردم و رهبر انقلاب آنهم سه روز مانده به انتخابات فضای رقابت سالم و اخلاقی را وارد یک فضای خشن و آشتی ناپذیر کرد.
این صاحبنظر سیاسی افزود: روز رای‌گیری هنگامی که آقای هاشمی و همسرش پای صندوق رای آمدند، همسر ایشان گفت، اگر میرحسین رای نیاورد مردم باید به خیابان‌ها بریزند. اگر آن نامه و این رهنمود آشوبگرانه را در کنار هم بگذاریم. خبر از یک واقعه دردناک دارد و آن اینکه جمهوریت باید تضمینی برای تداوم سلطنت یک ضلع از رقابت باشد. اگر این اتفاق نیفتد باید همه چیز را بر هم زد. این درست همان درکی است که مبانی جمهوریت در نظام ما مورد تهدید قرار می‌دهد.
انبارلویی با اشاره سخنان آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران گفت: آقای هاشمی رفسنجانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران فرمودند مسائل را باید با قانون حل کنیم این حرف درستی است اما ایشان این حرف را 46 روز پس از نامه تحریک‌آمیز خود می‌زند. 46 روزی که دوستان ایشان می‌خواستند سرنوشت انتخابات را در کف خیابان‌ها مشخص کنند و از هر رویکرد قانونی برای حل و فصل ادعاهای خود پرهیز می‌کردند. اکنون که فرایند قانونی اعلام صحت نتایج انتخابات طی شده است و همه ابهامات و سوالات پاسخ داده و حتی راه‌حل‌های ابتکاری مثل شمارش 10 درصد صندوق‌ها انجام و معلوم شده انتخابات سالم و صحیح برگزار شده است.
وی اظهار داشت: ایشان با طرح موضوع ابهام و تردید در نتایج می‌فرمایند مسائل را باید با قانون حل کنیم. سوالی که مطرح است این است که این قانون کجاست که رعایت نشده است؟این قانون همان اراده‌ای است که در ذهن ایشان و دوستان ایشان می‌باشد که رای اکثریت را برنمی‌تابند و می‌خواهند تیر خلاص به جمهوریت نظام بزنند.
وی در پاسخ به سوالی در مورد تاکید آقای هاشمی روی وحدت و همدلی گفت: این حرف خوبی است اما باید دید جمع جبری مواضع ایشان در خطبه‌های نماز جمعه تهران متضمن وحدت و همدلی مردم بود ایشان متاسفانه میعادگاه نماز جمعه تهران را که نماد وحدت و همدلی بود، مخدوش کردند و سخنان خود را در حد حضور در یک میتینگ سیاسی و حزبی فرو کاهیدند و سخنگوی یک جریان ناکام در انتخابات 22 خرداد شدند.
سردبیر روزنامه رسالت تاکید کرد: آقای هاشمی همانطور که آقای احمدی‌نژاد در مناظره با موسوی گفتند به صورت محور اصلی و رقیب حقیقی انتخابات دور دهم در این خطبه‌ها ظاهر شد. در حالی که کسی که در راس مجمع تشخیص مصلحت و مجلس خبرگان قرار دارد، نباید مواضع خود رادر حد رهبر یک گروه سیاسی پایین آورد و باید مواضع فراجناحی و فراگروهی و حزبی بگیرد.
وی با اشاره به بازتاب سخنان آقای هاشمی در رسانه‌های گروهی جهان گفت:‌ بازتاب بیانات ایشان در رسانه‌های دشمن نشان می‌دهد، ایشان مسیر وحدت ملی و انسجام اسلامی را طی نکرده‌اند و بر طبل تفرقه بین مسئولان نظام و دولت و ملت کوبیده‌اند. ما نمی‌توانیم شادی دشمن از این رویکرد ایشان را پنهان کنیم.مردم، بی‌مهری ایشان را به نظام و رهبری را در این خطبه‌ها فراموش نمی‌کنند.
وی با رد این مفهوم که انتخابات اخیر یک بحران بود گفت: تعبیر بحران از مسائل پیش آمده درست نیست. انتخاباتی در کمال صحت و سلامت انجام شده، یک رجل سیاسی و مذهبی 25 میلیون رای آورده است و بیش از 63 درصد آراء را به خود اختصاص داده است. همه سازوکارهای قانونی صحت این نتایج را تایید می‌کند.
وی افزود: بحران فقط در فهم این واقعیت و احترام به رای اکثریت توسط نامزدهای شکست خورده است. حتی مردم نتایج را پذیرفته‌اند. اینکه 13 میلیون نفر همراهی با تردید آفرینان نمی‌کنند و خود را داخل 40 میلیون ایرانی که به پای صندوق‌ها آمدند، می‌دانند نشان می‌دهد مشکل در فهم آقایان نسبت به مفهوم جمهوریت است.
محمد کاظم انبارلویی دبیر سیاسی حزب موتلفه اسلامی یادآور شد: ما توصیه می‌کنیم به دوستانی که توفیقی در انتخابات نداشتند برگردند به قانون، برگردند به انصاف و عدالت و رای اکثریت را بپذیرند. برگردند به این معنا که امام(ره) فرمود میزان رای ملت است. اینها نباید رای اندک خود را میزان بدانند. این یعنی پشت پا زدن به مفهوم مردمسالاری دینی و پیمودن راه استبداد از طریق اعمال زور و فشار برای تعیین نتایج انتخابات.
وی در پایان گفت: مردم واقعا ستم‌های برخی از اینها را به رای ملت و رهبری تحمل کردند و با صبوری و متانت انقلابی توطئه‌های دشمن را خنثی کردند. باید به این هوش سیاسی مردم آفرین گفت. بهتر است هاشمی و جریان ناکام در انتخابات نیز رای مردم و قانون را بپذیرند و به جمهوریت تن دهند.

88/4/28
11:21 صبح

گزارش دیدار جداگانه هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با جلیلی و ضرغا

بدست شاپور در دسته

حجت‌الاسلام ابراهیمی در گفتگو با فارس مطرح کرد:
گزارش دیدار جداگانه هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی با جلیلی و ضرغامی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، گزارشی از دیدارهای جداگانه هیات رئیسه کمیسیون متبوعش با دبیر شورای عالی امنیت ملی و نیز رئیس سازمان صدا و سیما را اعلام کرد.


حجت الاسلام حسین ابراهیمی نماینده مردم بیرجند و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس با اشاره به دیدار امروز هیات رئیسه این کمیسیون با سعید جلیلی دبیر شورای عالی امنیت ملی، اظهار داشت: در دیدار با جلیلی که در شورای عالی امنیت ملی صورت گرفت، هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس به بیان نظرات خود درباره دیدارها با برخی کاندیداها، مراجع عظام و برخی از بزرگان نظام پرداخت.
وی با اشاره به سخنان جلیلی افزود: در این دیدار بر روی این مسئله تاکید شد که همه جریانات باید تلاش کنند تا آرامش جامعه و کشور ادامه پیدا کند.
ابراهیمی با اشاره به حوادث بعد از دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: تاکید بر وحدت ملی و انسجام اسلامی از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار بود.
وی با تاکید بر اینکه باید قانون گرایی در کشور تبلیغ و ترویج شود، ادامه داد: همه باید تلاش کنیم برخی از ناراحتی‌هایی که در بین طبقات مختلف جامعه به وجود آمده از بین برود و صمیمیت در جامعه حاکم شود هم چنین قانون گریزی و قانون ستیزی نیز از میان برود.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه تاکید کرد: همه باید در چارچوب قانون و تحت رهنمودهای مقام معظم رهبری حرکت کنیم تا بهتر از گذشته بتوانیم به مقاصد عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برسیم.
وی با بیان اینکه حضور 40 میلیونی و 85 درصدی مردم در انتخابات ریاست جمهوری یک سرمایه بزرگ بود، اضافه کرد: باید از این سرمایه بزرگ ملت در مقابل کشورهای بیگانه استفاده کافی و لازم برای اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره برداری شود.
ابراهیمی هم چنین گفت: در این دیدار‌ها همه بر این باور بودند که می‌بایست در صدد جذب یکدیگر باشند و دنبال این مسئله نباشند چه فردی به کدام کاندیدا رای داده است.
وی ادامه داد: همه افراد شرکت کننده در انتخابات ریاست جمهوری به اسلام، نظام مقدس جمهوری اسلامی، قانون اساسی، عزت، عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی رای داده‌اند که در این دیدار نیز افراد بروی این امر تاکید داشتند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دیدار دیگر اعضای این کمیسیون با عزت الله ضرغامی رئیس سازمان صدا و سیما که در محل این سازمان صورت گرفت، تصریح کرد: در دیدار با ضرغامی مواردی همانند اینکه چگونه باید وحدت در کشور برقرار شود و نیز صدا و سیما چگونه باید وارد صحنه شود و از چه شیوه‌های باید در این راستا استفاده کند مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وی با اشاره به وجود دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا در جامعه و نیز تاکید بر مشترکات آنان، ابراز داشت: همه موافق هستند که بیگانگان نباید در امور داخلی ما دخالت کنند و قانون گرایی مورد توافق هر دو طرف است و هر دو طیف اصولگرایان و اصلاح طلب معتدل بر قانون گرایی و التزام به قانون اساسی تاکید می‌ورزند.
ابراهیمی افزود: هیچ فردی در دو طیف تفرق و تشتت را نمی‌خواهد و همه خواستار وحدت و انسجام هستند. بخشی از فتنه بعد از انتخابات پیش آمد که این موارد باید به طور مستند و شفاف و برای آگاهی مردم در اختیار آنها قرار گیرد.
وی با بیان اینکه برخی از افراد معتقدند اعترافات افرادی که دستگیر شده‌اند و جریاناتی که به خارج از کشور وابسته بودند باید به آگاهی مردم برسد، تصریح کرد: حضور 85 درصدی مردم مانور بسیار خوبی در مقابل مخالفان و دشمنان این ملت است.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس اضافه کرد: اخیرا خبر‌های می‌رسد مبنی بر اینکه حتی آمریکایی‌ها اظهار داشتند که حضور و مشارکت مردم برای آنها بهت آور بوده است.
وی بر همین اساس گفت: باید روی این مسائل مانور دهیم، مسئله‌ای که برای مخالفان و دشمنان ما بهت آور شده چرا در داخل کشور ما با یکدیگر مشاجره کنیم، باید یک صف واحد در برابر دشمنان داشته باشیم و این مسئله را به رخ دنیا بکشیم که با همه ادعای دموکراسی خود در حال حاضر حدود 40 درصد مردم این کشورها در انتخابات مشارکت می‌کنند.
ابراهیمی در پایان با بیان اینکه کشورهای اروپایی معمولا مشارکت دموکراتیک ندارند، ابراز داشت: در کشور ما 85 درصد مردم در انتخابات شرکت کرده‌اند و فرصت خوبی است که ما باید روی این مسئله مانور دهیم و از این فرصت استفاده کنیم.
گفتنی است هیئت رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به دنبال برخی اتفاقات صورت گرفته پس از انتخابات اخیر در ابتکاری پسندیده در راستای تقویت انسجام، یکپارچگی و وحدت ملی دیدارهایی را برخی از نامزدهای انتخابات، علما و مراجع تقلید و نیز شخصیت‌های نظام انجام داد که پس جمع بندی، گزارش آن به رهبر معظم انقلاب اسلامی ارائه می‌شود.

<      1   2   3   4   5   >>   >