سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/4/28
11:20 صبح

پذیرش قطعنامه از سوی امام(ره) موجب پیروزی ایران در جنگ شد

بدست شاپور در دسته

محسن رضایی:
پذیرش قطعنامه از سوی امام(ره) موجب پیروزی ایران در جنگ شد

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: اگر امام قطعنامه 598 را نپذیرفته بود، ایران جنگ را با شکست به پایان می‌برد.


به گزارش خبرگزاری فارس، محسن رضایی در جمع گروهی از پیشکسوتان دفاع مقدس، ضمن تحلیل شرایط و زمینه‌های پذیرش قطعنامه 598 توسط امام راحل(ره) اظهار داشت: پذیرش قطعنامه توسط امام(ره) به یک انقلاب روحی و انسانی منجر شد و جبهه‌های نبرد را که خالی از نیرو شده و با کمبود منابع مالی و اقتصادی مواجه گردیده بود، را متحول کرد.
فرمانده سپاه در هشت سال دفاع مقدس افزود: دشمن تا مرزهای ایران پیشروی کرده بود و در جبهه ایران کمبودهای فراوانی به چشم می‌خورد. لذا اقدام حضرت امام(ره) موجب شد که دهها هزار جوان داوطلب به سوی جبهه‌ها بشتابند و کمک‌های مردمی نیز به سوی خطوط مقدم سرازیر شود.
وی ادامه داد: هرچند امام قطعنامه را با تلخی پذیرفتند ولی با پذیرش قطعنامه از سوی ایران در تیرماه سال 67 ، جنگ به پایان نرسید بلکه نبرد شدیدی آغاز شد و عراق مجدداً به سه استان ایران حمله کرد. اگر با پذیرش قطعنامه توسط ایران جنگ تمام می‌شد و پس از آن عراق به ایران حمله نمی‌کرد و یا اگر حمله می‌کرد و شکست نمی‌خورد، جنگ با پیروزی عراق می‌توانست به پایان برسد.
وی تاکید کرد: کسانی که می‌گویند به محض اینکه ایران قطعنامه 598 را پذیرفت، جنگ تمام شد، آگاهانه یا ناآگاهانه حوادث مهم پس از آن را نادیده می‌گیرند. مثل فیلمی که پایان آن را قطع می‌کنند و نتیجه فیلم را با حادثه ما قبل آخر به مردم نشان می‌دهند.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه عده‌ای نمی‌خواهند واقعیت پایان جنگ برای مردم روشن شود، تصریح کرد: پایان جنگ یک ماه پس از پذیرش قطعنامه صورت گرفت و آن هم زمانی بود که عراق در چند حمله آخر خود به ایران، شکست خورد که تمام این حملات پس از پذیرش قطعنامه 598 توسط ایران صورت گرفت.
رضایی ادامه داد: حمله عراق به خرمشهر، کرمانشاه، مهران و دهلران در مرداد ماه صورت گرفت که در تمامی آنها عراق شکست خورد زیرا پذیرش قطعنامه 598 توسط امام تمام مشکلات ما را در جبهه‌ها برطرف کرده، لشکرهای ایران مملو از نیرو شده و کمک‌های مردمی فراوانی به جبهه‌ها صورت گرفته بود.
وی اظهار داشت: دولتمردانی که دفاع هشت ساله را زیر سوال می‌برند و موفقیت‌های ایران را با طرح "نوشیدن جام زهر " نادیده می‌گیرند و می‌خواهند بگویند ایران در جنگ با عراق شکست خورد، به تاریخ انقلاب اسلامی ظلم بزرگی می‌کنند.
رضایی گفت: اگر این عده درست می‌گویند پس چرا امام(ره) پس از پیروزی‌های مردادماه در پیامی گفتند که "ما در جنگ برای یک لحظه هم نادم و پشیمان از عملکرد خود نیستیم ". این مساله نشان می‌دهد تلخی شکست‌های ایران در تیرماه در اثر پیروزی‌های مردادماه به شیرینی برای امام تمام شده است و اگر امام قطعنامه 598 را نپذیرفته بود ایران جنگ را با شکست به پایان می‌برد.
رضایی با بیان اینکه برخی دولتمردان به تاریخ انقلاب و جنگ ظلم می‌کنند، توصیه کرد: خوب است دولتمردانی که می‌خواهند درباره دوران امام راحل اظهارنظر کنند، تاریخ را به دقت مطالعه کنند.

88/4/28
11:19 صبح

اعزام گروههای سازندگی ناحیه بسیج مقداد به قزوین

بدست شاپور در دسته

اعزام گروه‌های سازندگی ناحیه بسیج مقداد به قزوین

خبرگزاری فارس: گروههای سازندگی ناحیه مقاومت بسیج مقداد به استان قزوین اعزام شدند.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، در ادامه طرح‌های محرومیت‌زدایی بسیج سازندگی، ناحیه مقاومت بسیج مقداد گروهی 22 نفره را به روستای محروم زرآباد از توابع الموت قزوین اعزام کرد.
ناحیه مقاومت بسیج مقداد هفته گذشته اولین گروه از برادران بسیجی را برای انجام طرح‌های عمرانی سازندگی به قزوین اعزام کرده بود تا با احداث اماکن بهداشتی و نیز مرمت و بازسازی امامزاده روستا گامی در جهت محرومیت‌زدایی بردارد. همچنین با همکاری تعدادی از نخبگان حوزه علمیه، فعالیت‌های فرهنگی بسیجیان در این منطقه در حال اجرا می‌باشد.
این گروه تا اواسط هفته جاری به فعالیت‌های خود ادامه داد و با حضور گروه جدید، فعالیت‌های سازندگی تا تکمیل طرح‌ها ادامه می‌یابد.

88/4/28
11:17 صبح

هیاتی را مامور پیگیری و تدوین «طرح ملی خدمت» نمودهام

بدست شاپور در دسته

احمدی‌نژاد در یادداشت جدید وبلاگ خود:
هیاتی را مامور پیگیری و تدوین «طرح ملی خدمت» نموده‌ام

خبرگزاری فارس: رئیس‌جمهور طی یادداشتی در وبلاگ شخصی خود به رویکردهای خود در زمینه انتخاب همکاران دولت اشاره کرد و از تشکیل هیاتی برای پیگیری و تدوین «طرح ملی خدمت» خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهور در یادداشت جدید وبلاگ خود که آن را "دوران جدید خدمت " نامیده، نوشت: از همان ماه های ابتدایی دولت نهم، به طور مستمر عملکرد اعضای دولت را مورد بررسی قرار می دادم. نتایج این بررسی ها گاهی منجر به تقدیر و تشکر و گاهی منجر به تذکر می شد. با مدیرانی که عملکرد آنها نیاز به اصلاح و تجدید نظر داشت جلسه می گذاشتم و با حضور آنها جوانب امر را بررسی می کردیم. این گونه جلسات همواره اثر بخش بود و نقش به سزایی در بهبود عملکرد دولت و سرعت بخشیدن به توسعه کشور و گسترش خدمت رسانی داشت. اما بعضا نیز مواردی پیش می آمد که برگزاری این گونه جلسات و حتی تکرار آن، منجر به اصلاحات مد نظر نمی شد و به عنوان آخرین گام و بر اساس میثاقی که در ابتدا با همکاران خود و از آن مهمتر با مردم عزیز بسته بودم، دست به تغییر و جابجایی می زدم.
از طرف دیگر از دوستان امین خود نیز خواسته بودم که همواره عملکرد من را نقد کنند و خطاهای احتمالی را به شخص من نیز بازگو کنند. همچنین از آنها خواسته بودم همه انتقادهای منصفانه ای را که در رسانه ها یا مجامع یا مکاتبات مردمی مطرح می شوند بررسی و نتایج را به من گزارش کنند.
همچنین سعی وافر داشتم که برای افراد متعهد، متخصص و دلسوزی که انتقادها و پیشنهادهای به جا و کارگشا دارند دسترسی به خود را تسهیل نمایم و تاجایی که امکان دارد حضورا از نقطه نظرات آنان بهره مند شوم. اما قطعا دایره افراد صاحب صلاحیت برای مشورت بسیار فراتر از وقت محدود رییس جمهور و اطرافیان وی است و برای حل این مساله باید چاره ای می اندیشیدم.
برای تشکیل دولت جدید نیز سعی کرده ام از نظرات دلسوزان و کارشناسانی که به دنبال منافع شخصی یا گروهی خود نیستند در ارزیابی عملکرد اعضای کابینه بهره گیری کنم و برایند نتایج ارزیابی های قبلی با بررسی های جدید را مبنای تصمیم گیری قرار دهم.
گروهی را نیز مامور تهیه فهرست واجدین شرایط و صاحبان صلاحیت برای پست های مورد نیاز نموده ام و آنها نیز با بهره گیری از اطلاعات موجود در مورد مدیران کشور مشغول کار خود هستند.
با وجود همه این تدابیر به نظر می رسد که هنوز حلقه مفقوده ای در این میان وجود دارد. آیا همه افراد شایسته برای مدیریت، در معرض انتخاب قرار دارند؟ آیا بانک های اطلاعاتی موجود و فهرست های متعدد دربرگیرنده همه استعدادهای ایرانی است؟ آیا ممکن است خارج از دایره شناخت ما افراد توانمند و تحول آفرینی وجود داشته باشند که بنا به دلایل گوناگون تا به حال مجال خدمت نیافته اند؟
قطعا پاسخ مثبت است و امروز که مردم ما با حضور حماسی خود در انتخابات بر عملکرد خدمتگزاران خود مهر تاییدی مجدد زده اند، بار عظیمی بر دوش دولت جدید قرار گرفته است.
رسالت ما در این دوران جدید ایجاب می کند که بر اساس آرمانهای انقلاب عزیزمان و آموزه های امام عظیم الشانمان برای آبادانی کشور سر از پا نشناسیم و از تمام ظرفیت های موجود بهره مند گردیم. و قطعا مقدمه بهره مندی از این سرمایه عظیم، شناخت آن است.
ما در دولت نهم موفق شدیم تعدادی از این شایستگان را شناسایی کنیم و استفاده از آنان در رده های مدیریت ارشد و میانی در سطح ملی و استانی، تجربه بسیار موفقی بود
برای انتخاب همکاران در دولت دهم نیز قصد داریم این تجربه را با وسعت بیشتری تکرار کنیم و کشور را از مزایای آن بهره مند سازیم. اما در این مرحله جدید نیازمند شیوه ای نوین و کارآمد برای شناسایی استعدادهای برتر و منابع انسانی لایق و کاردان کشور هستیم.
باید راه را برای هر کس که در خود بضاعت و توان ویژه ای برای کمک به کشور می بیند باز کنیم تا الزاما برای خدمت و حضور در عرصه مدیریت کشور نیازی به عضویت در محافل و گروه های خاص و یا داشتن ارتباطات ویژه نباشد. هر ایرانی باید بتواند به تناسب توان و تخصص خود، آزادانه در پیشرفت کشور عزیزمان نقش آفرینی کند.
باید حلقه مدیریت کشور را بازتر و بازتر کنیم و حصارهای تنگ و محدودیت آور غیر منطقی و نا عادلانه را برچینیم ...
دولت دهم، در این مرحله جدیدی که مردم هوشیارمان رقم زده اند وظیفه خود می داند تا زمینه حضور چهره های شایسته و چه بسا گمنام را، در شرایطی برابر برای همه هموطنان فراهم کند تا همه بتوانند با افتخار و متناسب با توان خود در ساختن فردای درخشان و امید بخش ایران عزیزمان مشارکت کنند. از ارائه یک گزارش یا یک پیشنهاد یا انتقاد ساده گرفته تا اعلام آمادگی برای حضور در عرصه های کلان مدیریتی.
شاید بزرگترین خدمتی که دولت جدید برامده از اراده آهنین ملت می تواند انجام دهد، همین زمینه سازی برای عزم و مشارکتی ملی در اعتلا و آبادانی کشور است.
از این رو و بنا به ضرورتی که شرح دادم، هیاتی را مامور پیگیری و تدوین "طرح ملی خدمت " نموده ام و خود نیز راسا بر تمام مراحل آن نظارت و اشراف خواهم داشت. در طرح ملی خدمت قرار است با به خدمت گرفتن روش های نوین و بهره گیری از الگویی علمی، فاصله های معمول میان مردم با مسئولان، فارغ از اینکه کجا زندگی می کنند برداشته شود و هر کس متناسب با توان، تخصص، تجربه و استعداد خود بتواند به مسئولان کشور مشاوره دهد و یا افراد واجد شرایط را برای تصدی مسئولیت پیشنهاد دهد و در تصمیم سازی های کشور سهیم باشد. ان شاء الله در آینده نزدیک جزییات بیشتری از ابعاد این طرح را به اطلاع هموطنان عزیز خواهم رساند.

88/4/28
11:16 صبح

بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور آغاز شد

بدست شاپور در دسته

به همت سپاه محمد رسول‌الله (ص)
بازدید از مناطق عملیاتی غرب کشور آغاز شد

خبرگزاری فارس: بسیجیان ناحیه مقاومت شهید بهشتی تهران از مناطق عملیاتی غرب کشور بازدید می‌کنند.


به گزارش خبرنگار دفاعی خبرگزاری فارس، با هماهنگی معاونت اردویی و گردشگری سپاه محمد رسول‌الله (ص) تهران بزرگ مدت 2 سال است که علاقمندان برای بازدید از مناطق عملیاتی غرب و شمال غرب و به منظور آشنایی جوانان و نوجوانان با رشادت‌های رزمندگان 8 سال دفاع مقدس، راهی استان‌های کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی می‌شوند.
ناحیه مقاومت بسیج شهید بهشتی تهران نیز با اعزام بازدیدکنندگان از اوایل تیرماه، قصد دارد از روز اول مرداد، حدود 150 نفر از بسیجیان را به مدت 5 روز به استان کرمانشاه اعزام کند.
بازدیدکنندگان با اسکان در اردوگاه‌ها به همراه یک گروه راهنما از مناطق عملیاتی غرب کشور از جمله تنگه مرصاد، شهر پاوه و شهدای گمنام کوه بیستون بازدید می‌کنند.

88/4/28
11:15 صبح

نقش تاریخی آیتالله یزدی در مقابله با فتنهها فراموش ناشدنی است

بدست شاپور در دسته

مدیرعامل خبرگزاری فارس:
نقش تاریخی آیت‌الله یزدی در مقابله با فتنه‌ها فراموش ناشدنی است

خبرگزاری فارس: حمیدرضا مقدم‌فر با اشاره به نقش تاثیرگذار و به هنگام آیت الله یزدی در برهه های حساس دفاع از کیان نظام اسلامی گفت: نقش ایشان در مقابله با فتنه‌ها به ویژه فتنه های این دوره از انتخابات، نقشی تاریخی و فراموش ناشدنی است.


به گزارش خبرنگار سیاسی فارس از قم، دکتر حمید‌رضا مقدم‌فر امروز در دیدار مدیران خبرگزاری فارس با آیت‌الله یزدی رئیس شورای عالی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طی سخنانی اظهار داشت: خبرگزاری فارس علیرغم عمر کوتاه هفت ساله خود، توانسته است به عنوان رسانه‌ای امین، موثر و پرمخاطب در چارچوب نظام و صیانت از آرمان‌های انقلاب اسلامی حرکت کند.
حمیدرضا مقدم‌فر سرمایه اصلی خبرگزاری فارس را نیروهای حرفه‌ای، متعهد و پرتلاش دانست که در دفاع از حریم ولایت لحظه‌ای درنگ نمی‌کنند.
وی در ادامه نقش خبرگزاری فارس در کشف، خنثی‌سازی و مقابله با جنگ رسانه‌ای دشمنان را ستود و گفت:خبرگزاری فارس در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری خوش درخشید و این موفقیت را در گرو تبعیت از فرامین مقام معظم رهبری می‌دانیم.
مدیر عامل خبرگزاری فارس با اشاره به نقش فتنه‌انگیز برخی رسانه‌های غربی در انتخابات ریاست جمهوری افزود: فعالیت برخی رسانه‌های غربی در انتخابات ریاست جمهوری فراتر از کارکرد رسانه‌ای بود و در واقع آنان به عنوان ابزارهایی برای براندازی نرم وارد صحنه عملیات براندازی شدند.
مدیرعامل خبرگزاری در ادامه با تقدیر از مواضع روشنگرانه آیت‌الله یزدی در برهه‌های حساس انقلاب اسلامی به ویژه در انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری تاکید کرد: حضرتعالی از فقهای بزرگ، امین و مورد وثوق مردم و رهبر معظم انقلاب هستید و نقش شما در خاموش کردن فتنه‌های دوران انتخابات، نقش تاریخی و فراموش ناشدنی است.
مقدم‌فر یکی از ویژگی‌های بارز آیت‌الله یزدی را ورود به هنگام ایشان دانست و افزود: فرمایشات شما در برهه‌های حساس، مشعلی برای حامیان نظام اسلامی و چراغ روشنگری در ایام فتنه آلود است.
مدیرعامل خبرگزاری فارس در پایان با ابراز تاسف از فتنه‌انگیزی‌هایی که اخیرا توسط برخی افراد و جریان های سیاسی مغرض انجام گرفت خاطرنشان کرد: برخی شکست خوردگان انتخابات می‌خواهند فضای کشور را به ویژه پس از انتخابات، فضایی بحرانی و ملتهب جلوه دهند تا بتوانند از مردم و نظام امتیاز بگیرند. امیدوارم این افراد هر چه سریعتر به دامان ملت بازگردند و بیش از این اسباب خوشحالی و امید بستن دشمنان را به آنان فراهم نسازند.

<      1   2   3   4   5   >>   >