سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/3/11
9:27 صبح

حوادث زاهدان در راستای تلاش برای تفرقه بین مسلمانان است

بدست شاپور در دسته

نائب رئیس مجلس بحرین در دیدار ابوترابی:
حوادث زاهدان در راستای تلاش برای تفرقه بین مسلمانان است

خبرگزاری فارس: نایب رئیس مجلس بحرین گفت: متأسفانه حوادثی مانند اتفاق در زاهدان از سوی دشمنان قسم خورده ملت‌های مسلمان که همواره بدنبال تفرقه در صفوف آنان هستند، دنبال می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از اداره اخبار و رسانه‌های گروهی مجلس، صلاح علی محمد نایب رئیس مجلس بحرین بعد از ظهر امروز یکشنبه در محل مجلس شورای اسلامی با حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد نائب مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.
ابوترابی فرد در این دیدار با اشاره به روابط خوب ایران و بحرین در تمامی سطوح گفت: زمینه‌های گسترده مشترک اقتصادی، سیاسی، اقتصادی و حسن همجواری دو کشور اقتضا می‌کند تا مناسبات فیمابین دو کشور دوست و برادر جمهوری‌اسلامی‌ایران و بحرین در همه زمینه‌ها تعمیق و گسترش یابد.
نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در این دیدار با تقدیر از مشارکت فعال پارلمان بحرین در مجمع مجالس اسلامی و همچنین مجمع مجالس آسیایی اظهار امیدواری کرد تا این همکاری‌های در مجامع بین‌المجالس جهانی نیز در جهت دفاع از حقوق مسلمین و کشورهای در حال توسعه صورت گیرد.
وی افزود: امیدوارم همکاری‌های پارلمانی بستر مناسبی برای گسترش مناسبات فیمابین در کلیه سطوح را فراهم آورد.
ابوترابی فرد در ادامه این دیدار با تأکید بر اینکه جمهوری‌اسلامی ایران اهمیت خاصی برای روابط خود با کشورهای خلیج فارس بویژه بحرین قائل است، تصریح کرد: ما می‌توانیم با تحکیم روابط کشورهای منطقه که دارای منافع مشترک هستند صف واحدی را در برابر زیاده‌خواهان که منافع نامشروع خودشان را در منطقه دنبال می‌کنند تشکیل دهیم و شاهد گسترش روز افزون فرهنگ متعالی اسلام و پیامبر اکرم و اهل بیت (ع) در منطقه باشیم.
صلاح علی محمد نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه و مستحکم دو کشور در تمامی زمینه‌ها ابراز داشت: خوشبختانه ما امروز شاهد روابط برادرانه دو کشور ایران و بحرین در بین مسئولان و آحاد دو ملت هستیم.
نائب رئیس مجلس بحرین در ادامه این دیدار با محکوم کردن حادثه تروریستی اخیر مسجد امیر المومنین (ع) زاهدان، گفت: متأسفانه اینگونه حوادث از سوی دشمنان قسم خورده ملت‌های مسلمان که همواره بدنبال تفرقه در صفوف آنان هستند، دنبال می‌شود.
وی با تأکید بر لزوم وحدت بین مسلمان منطقه در مقابله با اینگونه حوادث بیان کرد: ما در سایه وحدت بین مسلمان منطقه و کشورهای اسلامی اجازه نمی دهیم که دشمنان به اهداف خود دست یابند.
صلاح علی محمد که ریاست گروه دوستی پارلمانی بحرین و ایران را نیز بر عهده دارد در ادامه این دیدار با تقدیر از مواضع مردم و مسئولان نظام جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مردم مظلوم فلسطین گفت: اهتمام جمهوری اسلامی ایران در دفاع از منافع ملت‌های مظلوم امری بزرگ و قابل احترام برای تمامی ملت‌های مسلمان است.

88/3/11
9:26 صبح

قدرت ملت ایران صد برابر بیشتر از قدرت آمریکا و متحدان اوست

بدست شاپور در دسته

احمدی‌نژاد در همایش فرهنگیان -2
قدرت ملت ایران صد برابر بیشتر از قدرت آمریکا و متحدان اوست

خبرگزاری فارس: محموداحمدی‌نژاد گفت: امروز هیچ قدرتی جرات ندارد ملت ایران را تهدید کند و اگر بار دیگر از سوی ملت برای خدمت برگزیده شوم، از قدرت‌های مدعی می‌پرسم چه کسی جرات تهدید ما را دارد، دست خود را بلند کند تا ملت ایران دست او را از بیخ قلم کند.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور در ادامه سخنرانی خود در همایش فرهنگیان حامی وی در انتخابات آینده در سالن شهدای هفتم تیر تهران اظهار داشت:‌ هنگامی که شورای امنیت، به منظورانزوای ایران و ارعاب ملت ما قطعنامه صادر کرد به آمریکای جنوبی یعنی حیاط خلوت آمریکا سفر کردم و با استقبال گسترده مردمی ناشی از برنامه‌ریزی هوشمندانه دوستان خود در منطقه مواجه شدم.
وی افزود: در همان ایام بیش از 60 سفر خارجی انجام دادم تا بدخواهان بدانند ملت ایران را نمی‌شود منزوی کرد و فریاد زدم آن کسی که باید منزوی شود، بوش و هم‌پیمانان آدمکش او هستند و ملت بزرگ ایران آنها را منزوی خواهد کرد.
رئیس‌شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: هنگامی که قطعنامه دوم شورای امنیت علیه ایران صادر شد، پروتکل الحاقی را لغو کردیم و هنگامی که قطعنامه سوم را صادر کردند ترتیبات اجرایی را زیر پای ملت قرار دادیم و بعد از قطعنامه چهارم اعلام کردم که دسترسی به 55 هزار سانتریفیوژ را پیگیری خواهیم کرد.
احمدی‌نژاد با تاکید بر اینکه سینه او پر از اسرار مربوط به ماجرای هسته‌ای و فعالیت دولت‌ گذشته در این عرصه است و فشاری که برخی در داخل به وی وارد کردند، کمتر از فشار خارجی‌ها نبود، تصریح کرد: عده‌ای در داخل جلسه می‌گذاشتند و قیافه حق به جانب علمی می‌گرفتند تا سازش را تئوریزه کرده و در قالب تحلیل به خورد خادمان ملت بدهند.
وی افزود: اگر دولت نهم خارج از حق و مقررات به بیگانگان امتیاز می‌داد این رویه برای آنها تبدیل به قاعده و قانون می‌شد و مواضع تمامیت‌خواهانه خود را با قدرت بیشتر پیگیری می‌کردند اما در سال 86 اعلام کردیم که موضوع هسته ای از نظر جمهوری اسلامی پایان یافته است.
" در همان زمان که اعلام کردم موضوع هسته‌ای تمام شده کسانی که کشور را دو دستی به دشمن تحویل داده بودند و عزت ملت را دچار خدشه کرده بودند، شروع به توهین و تمسخر این دولت کردند و به ما حمله می‌کردند که شما فشار غربی‌ها را افزایش دادید اما هنگامی که عقب‌نشینی غربی‌ها را می‌دیدند مدعی می‌شدند ما پایه‌گذار فعالیت هسته‌ای بوده‌ایم و این دولت آن را پیگری کرده است ".
رئیس‌جمهور گفت: روزی بود که غربی‌ها برای ایران مهلت تعیین می‌کردند اما امروز که نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌گوید باید برای ایران مهلت تعیین کنیم تا به فعالیت‌های هسته‌ای خود خاتمه دهد، غربی‌ها می‌گوید هنوز وقت برای مذاکره وجود دارد.
احمدی‌نژاد افزود: گرچه آنها به دلیل خوی استکباری نمی‌خواهند اقرار به شکست کنند اما اعتراف می‌کنند که مسئله هسته‌ای ایران تمام شده است و امروز بیش از 7 هزار سانتریفیوژ در کشور ما مشغول غنی‌سازی است و دشمنان ملت هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.
وی با تاکید بر اینکه بدون علم ودانش نمی‌توان به توسعه رسید اظهار داشت: برخی کشورها با تولید نرم‌افزارهای علمی دانش خود را می فروشند و دسته دیگر توانایی رسیدن به مرزهای دانش را دارند. اما زورگویان نمی خواهند که آنها هم تراز آنان شوند و دسته سوم نیز کشورهایی هستند که اگر پیشرفته‌ترین دانش ها را در اختیار آنها بگذارند،‌قادر به استفاده نیستند. " دانش هسته‌ای و علم هوافضا و نانوتکنولوژی پیشتازان عرصه دانش هستند و اگر ملتی به این علوم دست یابد به باقی علوم نیز دست خواهد یافت اما در یکی از بندهای قطعنامه‌ای که علیه ایران صادر شده بود،‌نوشته بودند که ایران حق ندارد به این دانش‌ها دست یابد اما امروز هم هسته‌ای شده‌ایم و هم در عرصه فضا افتخار ملت‌های آزادیخواه شده‌ایم ".
رئیس‌جمهور با تاکید بر اینکه دولت نهم دیپلماسی هوشمندانه و عالمانه‌ای در پیش گرفت، تاکید کرد: هر کس در خانه خود از دشمن استقبال کند، لباس ذلت می‌پوشد، اما دولت نهم به پشتوانه ملت با کمترین هزینه تهدیدهای بیگانگان را از ایران اسلامی دور کرد.
احمدی‌نژاد افزود: ‌عاقلانه است که انسان از موضع اقتدار و شجاعت با دشمن مواجه شود و فرهنگ دفاعی ایران مبتنی بر آن است که نقاط ضعف دشمن را همواره هدف قرار می‌دهد و ما بهترین دیپلماسی را برای رفع تهدیدها اتخاذ کردیم.
وی تاکید کرد: امروز هیچ کسی جرات ندارد ملت ایران را تهدید کند و اگر بار دیگر از سوی ملت برای خدمت برگزیده شوم، در جمع قدرت‌های مدعی از آنها می‌پرسم چه کسی جرات تهدید ما را دارد، دست خود را بلند کند تا ملت ایران دست او را از بیخ قلم کند.
رئیس‌شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: امروز دشمنان ما اعتراف می‌کنند قدرت ایران معادل قدرت آمریکا است و برای حل مسائل جهانی نیازمند همکاری ما هستند اما حقیقت آن است که خجالت می‌کشند بگویند قدرت ملت ایران صد برابر بیشتر از قدرت آمریکا و متحدان اوست.
ادامه دارد...


88/3/11
9:24 صبح

مراسم سالگرد ارتحال امام نباید تریبون تبلیغاتی کاندیداها شود

بدست شاپور در دسته

سیدحسن خمینی در دیدار دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت امام:
مراسم سالگرد ارتحال امام نباید تریبون تبلیغاتی کاندیداها شود

خبرگزاری فارس: یادگار امام با تاکید بر اینکه مجموعه دست اندرکاران برگزاری مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام به هیچ عنوان نباید مراسم امام را بلندگوی تبلیغاتی کاندیدای خاصی کنند، گفت: بگذاریم این مراسم به عنوان نماد وحدت ملی باقی بماند.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی(ره)، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی که در جمع مسئولان و دست‌اندرکاران ستاد بزرگداشت بیستمین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی سخن می‌گفت، تجمع میلیونی مردم ایران در حرم مطهر بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را دریایی دانست که همه ناپاکی‌ها را از بین می‌برد و با گرامیداشت یاد امام، فرزندان و همسر مکرمه امام و شهدای انقلاب و دفاع مقدس گفت: ایران امروزی در سایه خون‌های مقدس شهدای عظیم الشأن انقلاب و دفاع مقدس نفس می‌کشد، هرگز نباید دلاوری این گل‌های پریشان را فراموش کنیم.
یادگار امام با برشمردن ویژگی‌های شخصیتی امام راحل گفت: امام فقیه، عارف، فیلسوف، اصولی و مفسر بود اما آنچه امام را برای همه تاریخ جاودانه کرد، رهبری انقلاب اسلامی و تأسیس نظام مقدس جمهوری اسلامی بود.
وی به تشریح دلایل جامعه شناختی پیروزی انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: تمام جریانات و حرکات انقلابی و مردمی در پاسخ به نیاز جامعه بوده است. تشخیص نیاز، پیدا کردن راه حل و عمل به آن سه مرحله حل مشکلات جامعه است که معمولاً هر سه مرحله توسط یک شخص انجام نمی‌گیرد.
یادگار امام با بیان این‌که سالها طول می‌کشد تا برای مشکلات، بعد از شناسائی راه حل ارائه شود، به تحلیل تاریخی این تغییرات اجتماعی پرداخت و تشریح کرد: در دوران مشروطه همه مردم فهمیده بودند که جامعه مشکلی دارد، اما نمی‌دانستند مشکل چیست. عده‌ای از تحصیل کرده‌های فرنگ، مشکل جامعه را استبداد قلمداد و مشروطه را به عنوان راه حل ارائه کردند.
سیدحسن خمینی به تضاد تئوری روشنفکران مشروطه خواه با آموزه‌های دانشگاهی‌شان اشاره کرد و گفت: اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های فرانسه بجای تئوری جمهوریت، تئوری مشروطه را پیشنهاد می‌کنند، ریشه در وابستگی آنها به دربار داشت. آنها می‌خواستند هم اوضاع را درست کنند و هم منافع خود را حفظ کنند.
وی با بیان این‌که روشنفکران دوران مشروطه در تشخیص درد جامعه اشتباه کرده بودند، گفت: مشکل جامعه استبداد بود، اما این تمام مشکل نبود، چیزهای دیگری هم بود که آنان از درک آن عاجز بودند.
یادگار امام به ضعف دولت مرکزی در اواخر حکومت قاجاریه اشاره و تصریح کرد: عده‌ای از نخبگان اواخر قاجار، دیکتاتوری رضاخانی را پاسخی به هرج و مرج موجود عنوان کردند. آنان که استبداد رضاخانی را تئوریزه کردند، روشنفکران غربزده بودند. رضاخان پا بر دوش یک عده قزاق بی سواد نگذاشت، بلکه پابردوش افراد تحصیل کرده گذاشت که برخی‌ها اشرافیان قاجار بودند و برخی دیگر روحانیان زمان.
وی با بیان اینکه راه حل استبداد رضاخانی اشتباه بود و سالها گرفتاری مردم را در پی داشت،‌ گفت: تشخیص اینکه این جامعه نیاز به یک مسیر دیگر و درست‌تر دارد، در تمام دوران تاریخ معاصر مطرح بوده است. اما تمام راه حل‌ها در سده‌های اخیر به بن بست رسید، چون یا استبداد ستیز محض بود و یا استعمار ستیز صرف.
یادگار امام افزود: جریان ملی شدن صنعت نفت یک جریان استعمار ستیز بود که در برابر استعمار انگلیس ایستاد، اما همین جریان به استعمار آمریکا متکی شد.
سیدحسن خمینی با تاکید بر اینکه مشکل این جامعه نبود توأمان نفی استعمار، نفی استبداد و نفی بی دینی بود، تصریح کرد: گفتمان انقلاب اسلامی رأس یک مثلث را دنبال کرد، می‌خواست از جامعه نفی استعمار کند و همچنین دنبال استقلال باشد. بنابراین انقلاب نفی استبداد می‌کند و دنبال آزادی است و نفی بی دینی می‌کند و دنبال معنویت است.
یادگار امام در ادامه به خطر نگاه تک بعدی و تحجرآمیز به حکومت دینی اشاره کرد و گفت: کسانی در دوران مشروطیت می‌پنداشتند کعبه آمال منحصر به صفویه است اگرچه ظاهر صفویه مذهبی بود، اما در پشت پرده هزاران فسق و فجور وجود داشت به نحوی که انسان از بیان آن شرم دارد.
وی افزود: در برابر این تفکر، کعبه آمال یک عده نیز نگاه کامل به غرب بود. زمانی در این مملکت هر آنچه در این کشور انجام می‌شد از سفارتخانه‌های انگلیس و شوروی بیرون می‌آمد.
یادگار امام ادامه داد: عده دیگری تنها به آزادی می‌اندیشیدند، می‌گفتند استبداد برود و هر چیزی جایگزین آن شود خوب است.
سیدحسن خمینی با بیان اینکه مشکل جامعه ما نبود توأمان دین، آزادی و استقلال بود، گفت: علاج این نقص تاریخی اتفاقا گفتمان انقلاب اسلامی شد، یعنی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی " که هر سه توسط یک فرد طراحی، تئوریزه و پیاده شد.
یادگار امام با بیان این‌که نظریه پردازان معمولاً مجریان خوبی نیستند، گفت: در طول تاریخ نظریه نظریه‌پردازان و پایه‌گذاران اندیشه‌ها هرگز توسط خودشان اجرا نشده است، اما در انقلاب اسلامی یک نفر درد را شناسائی می‌کند، درمان ارائه می‌دهد و خود نیز تئوری خود را اجرا می‌کند.
سید حسن خمینی با این گفته که انقلاب اسلامی بخاطر ویژگی‌های منحصر به فرد امام به عنوان رهبری چهره‌ای متفاوت در تاریخ رهبران جهان ارائه می‌کند، اظهار کرد: از نظر فلسفه جهانی انقلاب اسلامی در لحظه‌ای در جهان رخ می‌نمایاند که جواب سوالات موجود در جامعه جهانی را در درون خود دارد، جهانی که تاریخ مصرف کمونیزم در آن تمام شده و جهان در جستجوی معنویت است.
وی با بیان اینکه تا قبل از خرداد 42 بسیاری از دینداران، اهل مبارزه و انقلابیون، دیندار نبودند، گفت: امام خمینی(ره) با نگاه توأمان دینی و جهادی، دینداران را به میدان مبارزه کشاند.
یادگار امام در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به دست‌اندرکاران مراسم بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره) گفت: تمام همت شما باید بر این باشد که مردم برای حضور در مراسم راحت باشند. بزرگترین صدمه برای مراسم این است که مردم برای حضور در مراسم سالگرد ارتحال پیر و مرادشان سختی بکشند. اگر تنها یک نفر بخاطر سخت گیری غیرعقلایی به مراسم نیاید، بدانید که دشمنان یک گام به سمت اهداف خود نزدیک شده‌اند.
حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی در پایان به موضوع انتخابات پرداخت و با اشاره به لغو سخنرانی نامزدهای ریاست جمهوری در مراسم‌های حرم مطهر امام، گفت: تلاش مجموعه ستاد سالگرد این بود که با ایجاد فضای سالم از صحبت‌های کاندیداها استفاده شود، اما همزمانی برنامه مناظره‌ها با شب‌های مراسم در حرم مطهر باعث به هم خوردن برنامه‌های حرم شد که بخاطر این کارها جای گلایه جدی از صدا و سیما وجود دارد.
وی با بیان این‌که قدرت جمهوری اسلامی در تنوع آن است و حضور مردم با سلیقه‌های مختلف باعث افتخار نظام است، گفت: تلاش دست اندرکاران مراسم حضور حداکثری مردم در انتخابات است که تایید راه امام است.
یادگار امام با تاکید بر اینکه مجموعه دست اندرکاران برگزاری مراسم بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام به هیچ عنوان نباید مراسم امام را بلندگوی تبلیغاتی کاندیدای خاصی کنند، گفت: بگذاریم این مراسم به عنوان نماد وحدت ملی باقی بماند.
سیدحسن خمینی در پایان گفت: امام مظهر وحدت همه ما است به همین علت به عنوان سمبل برای همه تاریخ باقی خواهد ماند.
در ابتدای این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی انصاری در سخنانی به ارائه گزارش برنامه‌های بیستمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (س) پرداخت.

88/3/11
9:23 صبح

تیم کاندیداها هم باید مناظره تلویزیونی داشته باشند

بدست شاپور در دسته

کروبی در مشهد:
تیم کاندیدا‌ها هم باید مناظره تلویزیونی داشته باشند

خبرگزاری فارس: دبیرکل حزب اعتمادملی گفت: حتما مناظره‌ها را از تلویزیون دنبال کنید و ضمن تشکر از صدا و سیما تنها مناظره کافی نیست، اینکه ما به تنهایی صحبت کنیم کفایت نمی‌کند، بلکه باید تیم هر نامزد هم بتواند مناظره و گفتگو داشته باشد.


به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، حجت الاسلام مهدی کروبی دبیرکل حزب اعتمادملی روز گذشته در جمع مردم مشهد طی سخنانی با اشاره به صحبت‌های یکی از حاضران گفت: پیش از آنکه من صحبت کنم، یکی از خانم ها که از دراویش گنابادی بود از جفاهایی که بر او رفته است سخن گفت، وقتی حسینیه شریعت را در شهر قم ویران کردند نامه‌ای مبسوط به مراجع تقلید نوشتم و گفتم نباید به گروهی شهروند مسلمان و شیعه چنین ستمی روا داشته شود حتی اگر شیعه و مسلمان هم نباشند به دلیل اینکه شهروند این کشور هستند و نباید مورد بی مهری و جفا قرار بگیرند البته کسانی که می‌خواستند نامه مرا برای علما ببرند برگرداندند و گفتند که صحیح نیست، شما جبهه ای علیه خود باز می کنید.
وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و اینکه این انتخابات بسیار مهم است، افزود: اساس نظام بر جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت بنیان نهاده شده است یعنی همان سه اصلی که نظام جمهوری اسلامی را تشکیل می‌دهد اما امروز شرایطی به وجود آمده است که هر سه اصل نظام مورد تهدید و خطر قرار گرفته است.
دبیرکل حزب اعتمادملی اضافه کرد: امروزه برای جمهوریت نظام هر روز محدودیت های تازه‌تری ایجاد می شود، در موضوع تائید صلاحیت ها و یا دخالت گروه های خودسر در انتخاب مردم، اساس این بود که میزان رای ملت باشد.
کروبی با اعتراض نسبت به ابطال انتخابات در برخی حوزه ها اظهار داشت: اکنون هم شنیده ایم شوشتری نماینده مردم قوچان را رد صلاحیت کرده اند، بنده نمی دانم این دست های غیبی که چنین نقشه هایی را می کشند و دست به چنین کارهایی می زنند کجا هستند، اینکه می‌گویم چهار سال پیش یک ساعت خوابیدم و همه چیز عوض شد همین است، ای شورای نگهبان و ای علما اجازه ندهید این اقدامات وسعت بگیرد، بگذارید مردم خود انتخاب کنند.
وی تاکید کرد: امروز اسلامیت نظام هم آسیب دیده، اسلام مترقی، اسلام حرمت گذاشتن به افراد، اسلام رعایت حقوق مردم و اسلامی که امام می گفت، اگر محکوم به اعدامی در دادگاه صالحه هنگامی که به پای چوبه دار می رود سیلی بخورد باید بتواند از حق خود دفاع کند و آن فرد را مجازات کند اما امروز این اسلام به اسلامی خشن، تحکم و زور‌گو تبدیل شده است.
دبیرکل حزب اعتمادملی در تاکید کرد: این نه اسلام امام است و نه اسلام رهبری، به گونه ای خشن با مردم برخورد می کنند که گویی قیم مردم هستند، این رفتارها اشتباه است، این حرف هایی که می زنید اشتباه است، آبروی اسلام را برده‌اید.
کروبی با اشاره به سومین واژه یعنی ایرانیت نظام گفت: علاوه بر جمهوریت و اسلامیت، به ایرانیت نیز تعرض شده است، ایران بزرگ، ایران پرافتخار، ایرانی که 8 سال جوانانش رشادت کردند تا یک وجب از این کشور به دست اجنبی نیفتد امروز کار به جایی رسیده است که برخی کشورهای کوچک عربی می گویند در مسابقات ورزشی تهران نمی آییم مگر آنکه نام خلیج فارس را تغییر دهید، در حالی که این دریا و خلیج نام فارس را با خود داشته و همیشه خلیج فارس خواهد ماند.
وی با اشاره به فرصت باقی مانده تا انتخابات خاطرنشان کرد: باید با تمام وجود و عزم خود برای تغییر در کشور تلاش کنید، اگر شما با رای بالا در انتخابات حضور یافتید اولا نشان می دهید که زنده هستید و از جمهوریت، اسلامیت و ایرانیت خود دفاع می کنید و دوم اینکه یک نه بسیار بزرگ به این تفکر و جریان می گویید و تفکر آنها را با رای خود پودر می کنید.
دبیرکل حزب اعتمادملی با اشاره با این مطلب که امروزه همگان منتظر انتخابات ایران هستند، گفت: از شما می خواهم که حتما مناظره ها را از تلویزیون دنبال کنید و ضمن تشکر از صدا و سیما می گویم تنها مناظره ها کافی نیست، اینکه ما به تنهایی صحبت کنیم کفایت نمی کند، بلکه باید تیم هر داوطلبی بتواند مناظره و گفتگو داشته باشد تا مردم با برنامه های آن کاندید بهتر آشنا شوند همانگونه که چهار سال پیش کارشناسان در برنامه ها حضور می یافتند.
کروبی در پایان تاکید کرد: اگر شما برنامه کارشناسان و تیم کاندیداها را هم پخش نکنید مردم باز هم به صورت گسترده پای صندوق‌ها خواهند آمد و رای به تغییر و دگرگونی می دهند.

88/3/11
9:22 صبح

رضایی: عدالت کمونیستی را در کشور کنار میزنم

بدست شاپور در دسته

در مسجد اعظم لردگان؛
رضایی: عدالت کمونیستی را در کشور کنار می‌زنم

خبرگزاری فارس: محسن رضایی اظهار داشت: عدالت اقتصادی این نیست که پول پاشی شود، ‌بلکه باید اقتصاد به سبک اسلامی نه به سبک مارکسیستی اداره کرد و من عدالت کمونیستی را در کشور کنار می‌زنم.


به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری فارس به استان چهار محال و بختیاری، ‌محسن رضایی کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شب گذشته در ادامه سفر انتخاباتی خود به این استان در مسجد اعظم لردگان اظهار داشت: احساس خطر کردم که آمدم و گرنه مثل 30 سال گذشته اجازه می‌دادم آقایون می‌آمدند و می‌رفتند، البته جنس احساس خطر من با بقیه متفاوت است.
وی افزود: ‌یک بعدش این است که فرصت‌هایی داریم ولی از آنها استفاده نمی‌کنیم و بعد دیگر اینکه مردم از شغل و وضعیت جوانان خود ناراضی‌اند و از دعواهای سیاسی کشور خسته ‌شده‌اند و این در شان ملت ایران نیست.
رضایی در خصوص وضعیت مردم لردگان اظهار داشت: 40 درصد از مردم لردگان عضو کمیته امداد هستند و اگر جوانان اینجا شغل و کشاورزی خود را داشتند، شاید یک نفر هم عضو کمیته امداد نمی‌شد اما چون سرمایه‌گذاری جدی برای شغل نشده است، ‌آقایون بعد از مدتی سیب‌زمینی‌هایی که مانده را به مردم می‌دهند.
وی تصریح کرد: اسلام نه تنها از گداپروری متنفر است بلکه اهداف زیادی دارد که هر کسی این کار را انجام دهند کار خلافی را مرتکب شده است.
این کاندیدای دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در خصوص کارنامه دولت‌ها خاطرنشان کرد: اگر می‌خواهیم کارنامه هر دولت را بببنیم باید به سطح زیر کشت کشاورزان نگاه کنیم. اگر کم شده باشد، معلوم است که دولت در این زمینه کاری نکرده است .
رضایی ادامه داد: ‌البته خیلی از این مسائل تنها مربوط به این دولت نمی‌شود و دولت‌های گذشته هم بی‌تقصیر نبودند و بعضی مسائل را حل نشده گذاشتند و حالا سوال این است که چاره و راه کار چیست؟
رضایی با بیان اینکه ابتدا خود رئیس دولت باید ایده داشته باشد، گفت:‌ رئیس دولت باید ایده را به برنامه تبدیل و بعد آن را عملی کند و شعار ندهد. مرد وقتی حرف می‌زند باید عمل کند و البته مهمتر از برنامه این است که ما باید یک توان اجرایی داشته باشیم.
وی در ادامه سخنان خود در خصوص الگوی مدیریتی کشور خاطرنشان کرد:‌ باید الگوی مدیریتی کشور را عوض کنیم و شیوه‌ای از حکومت را به وجود آوریم که قدرت‌ساز باشد و در این خصوص از دولت ائتلافی استفاده می‌کنیم، ما باید ظرف مدیریت کشور را بزرگ کنیم و آدم‌های متعهد و کارآمد را به دور هم جمع کنیم.
این کاندیدای دهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه عدالت سیاسی بر عدالت اقتصادی مقدم است گفت: عدالت اقتصادی این نیست که در جامعه پول پاشی شود، ‌بلکه باید مهارت‌ها را بالا برد و شغل ایجاد کرد به سبک اسلامی نه به سبک کشورها مارکسیسم و عدالت اقتصادی را باید از شهید مطهری یاد گرفت و ما باید عدالت اقتصادی را به معنای واقعی پیاده کنیم و من عدالت کمونیستی را در کشور کنار می‌زنم.
رضایی در ادامه خطاب به "برخی‌ که خود را بسیجی می‌نامند "، گفت: بعضی‌ها یک ماه هم در جبهه نبودند و امروز بسیجی شده‌اند سوال این است که چرا دیروز به جبهه‌ها نیامدید و بسیجی نشدید و حالا برای جذب رای این کار را می‌کنید.
رضایی در پایان با بیان این نکته که می‌خواهم بگویم برای اولین بار است که مطرح می‌شود، اظهار داشت: ما نقشه‌های هوایی از سال 54 به دست آوردیم که در آنها زمین‌هایی که زیر کشت بوده مشخص است و بعد از انقلاب که دولت آنها را از مردم گرفته ‌مشخص است و من زمین‌ها را به مردم برمی‌گردانم.

<      1   2   3   4   5   >>   >