سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/4
7:14 عصر

بررسی طرح ساماندهی نظام اداری دولت در کمیسیون اجتماعی ادامه مییا

بدست شاپور در دسته

بررسی طرح ساماندهی نظام اداری دولت در کمیسیون اجتماعی ادامه می‌یابد

خبرگزاری فارس:سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس از ادامه بررسی طرح ساماندهی نظام اداری دولت در این کمیسیون خبر داد.


جواد زمانی نماینده‌مردم‌کنگاور در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس درخصوص جلسه امروز کمیسیون اجتماعی اظهار داشت:وزیر رفاه و وزیر تعاون در کمیسیون حضور یافتند ونظرات کارشناسی خود را در رابطه با وزارت خانه‌های متبوع خود بیان کردند.
وی افزود:بحث کلی امروز کمیسیون در رابطه با ساماندهی طرح نظام اداری دولت یا کوچک‌تر کردن دولت بود که این بحث یک بحث کلی وکلان است به همین دلیل از کارشناسان و وزرا دعوت می‌کنیم که در کمیسیون حضور پیدا کنند ونظرات کارشناسی خود را در این رابطه بیان کنند تا پس از آن به نتیجه مطلوبی دست یابیم.
وی همچنین گفت:کمیته‌ای‌ از اعضای کمیسیون و دولت تشکیل شده تا به بررسی این طرح بپردازند.
وی افزود: این موضوع در دستور کار فردا نیز قرار دارد.

88/5/4
7:13 عصر

تلاش برای انسداد 1100 کیلومتر از مرزهای کشور طی سالهای اخیر

بدست شاپور در دسته

نوعی‌اقدم در گفتگو با فارس تشریح کرد:
تلاش برای انسداد 1100 کیلومتر از مرزهای کشور طی سالهای اخیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اشاره به افزایش 3 تا 4 برابری ظرفیت یگان‌های مرزبانی کشورمان در طول سالهای اخیر اظهار داشت: در 4 ساله اخیر در 1100 کیلومتر از مرزهای کشور اقدامات انسدادی ویژه‌ای صورت گرفته است.


رحیم نوعی اقدم مدیرکل امور مرزی و مبارزه با قاچاق کالای وزارت کشور در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس افزود: در 4 ساله اخیر اقدامات گسترده‌ای در مرزهای مختلف کشورمان بخصوص در مناطق شرقی صورت گرفته بطوریکه در این مدت در بیش از یک‌هزار و 100 کیلومتر از مرزهای کشورمان اقدامات گسترده انسدادی صورت گرفته است.
وی ادامه داد: بکارگیری برجک‌های مرزی، فنس‌های منطقه‌ای، کانال‌های‌عریض، ‌دیواره‌های مرتفع بتونی،‌ سامانه‌های اپتیکی،‌ پوشش سیم خاردار، دیواره‌های فلزی خاردار، ایجاد برجک‌های مرزی و توسعه یگان‌های مرزبانی تنها گوشه‌ای از اقدامات ویژه صورت در مرزها طی سال‌های اخیر در قالب طرح جامع کنترل مرزی بوده است.
نوعی اقدم گفت: در فاصله سال‌های 77 تا 84 و در زمان 7 سال تنها 85 پاسگاه مرزی در سراسر کشور احداث شده بود که در سه ساله 85 تا 88 تعداد پاسگاه‌های جدید احداث شده به 112 پاسگاه رسید و این در حالی است که در سه ساله اخیر در مقایسه با 7 ساله قبل از آن در بسیاری از آیتم‌ها رشد 200 تا 300 درصدی را شاهد بوده‌ایم.
مدیرکل امور مرزی وزارت کشور در پایان با اشاره به نقش دو جانبه کنترل مرزها اظهار کرد: دهها پایگاه مقاومت بسیج در مناطق مرزی کشورمان به عنوان پایگاه‌های پشتیبانی و معین پاسگاه‌های مرزی تعیین شده‌اند و در موارد متعدد نیز کارکرد مطلوب خود را در مبارزه با ناامنی و مهار مشکلات مرزها به نمایش گذاشته‌اند.


88/5/4
7:11 عصر

طرح تشکیل وزارتخانههای "صنایع و تجارت " و "حمل و نقل و ارتباطات

بدست شاپور در دسته

در کمیسیون صنایع و معادن
طرح تشکیل وزارت‌خانه‌های "صنایع و تجارت " و "حمل و نقل و ارتباطات " تصویب شد

خبرگزاری فارس: سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن از تشکیل 2 وزارت‌خانه جدید که حاصل ترکیب وزارت‌خانه‌های صنایع و معادن و بازرگانی، ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و راه و ترابری است، خبر داد.


علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبری فارس «توانا»، از تشکیل 2 وزارت‌خانه جدید با نام‌های "صنایع و تجارت " و "حمل و نقل ارتباطات " خبر داد و افزود: در جلسه امروز کمیسیون صنایع و معادن بحث ادغام وزارت صنایع و معادن، وزارت بازرگانی، سازمان صنایع دستی و صنایع روستایی و تشکیل وزارت صنایع و تجارت تصویب شد.
وی همچنین از موافقت اعضای این کمیسیون با ادغام وزارت‌خانه‌های ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات و راه و ترابری و تشکیل وزارت‌خانه جدیدی با نام حمل و نقل و ارتباطات خبر داد.

88/5/4
7:11 عصر

رد گمانهزنیهای رسانهای درباره ترکیب تیم مدیریتی آینده قوه قضائیه

بدست شاپور در دسته

یک مقام آگاه مطرح کرد؛
رد گمانه‌زنی‌های رسانه‌ای درباره ترکیب تیم مدیریتی آینده قوه قضائیه

خبرگزاری فارس: یک مقام نزدیک به آیت‌الله صادق لاریجانی، شایعات مربوط به عدم پذیرش مسئولیت پست ریاست قوه قضائیه از سوی وی را بی‌اساس خواند.


یک مقام آگاه و نزدیک به آیت‌الله صادق لاریجانی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس در واکنش به انتشار اخباری مبنی بر این که "آیت‌الله وحید خراسانی در پاسخ به مشورت صادق لاریجانی - داماد وی - در باره پذیرش پست ریاست قوه قضائیه او را نهی کرده است " اظهار داشت: چنین اخباری، شایعه‌ای بیش نیست و از اساس تکذیب می‌شود.
وی افزود: آیت‌الله صادق لاریجانی از چند ماه پیش به طور منظم در دفتر کار خود در یکی از ساختمان‌های قوه قضائیه در تهران مستقر است و فعالیت دارد.
این مقام آگاه یادآور شد: آیت الله لاریجانی در این مدت با تشکیل "هیات مشورتی " مرکب از تعدادی از معاونان و مدیران قوه قضائیه، قضات دیوان عالی کشور، افرادی خارج از دستگاه قضایی ، هفته‌ای 4 روز با جدیت مشغول برنامه‌ریزی برای اداره دستگاه قضایی با رویکرد تحول آفرینی است.
وی گمانه‌زنی برخی رسانه‌ها درباره ترکیب تیم مدیریتی آینده قوه قضائیه را نادرست خواند و افزود: ترکیب مدیریتی دستگاه قضایی غیر از آنچه که در سایت‌ها مطرح می‌شود رقم خواهد خورد.
این مقام نزدیک به لاریجانی، موارد مطرح شده را دلیل و گواه محکم در رد شایعات مربوط به عدم پذیرش مسئولیت ریاست قوه قضائیه از سوی لاریجانی و قطعی شدن انتخاب عضو فقیه شورای نگهبان قانون اساسی بر مسند دستگاه قضایی دانست.

<      1   2   3   4