سفارش تبلیغ
صبا ویژن

88/5/13
6:15 عصر

تشکیل میزگرد خبری برای سران اغتشاشات با حضور رسانههای غربی

بدست شاپور در دسته

نوباوه در گفتگو با فارس پیشنهاد داد:
تشکیل میزگرد خبری برای سران اغتشاشات با حضور رسانه‌‌های غربی

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد داد که میزگردی خبری برای سران اغتشاشات اخیر با حضور نمایندگان رسانه‌های غربی تشکیل شود.


بیژن نوباوه نماینده مردم تهران و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس با ارائه تحلیلی از اعترافات چهره‌های سرشناس جناح دوم خرداد همچون ابطحی و عطریانفر که به اقدامات خود در اغتشاشات اخیر اعتراف کرده‌اند، گفت: اعترافات ابطحی و فردی چون عطریانفر که سالها چهره پشت پرده روزنامه‌های زنجیره‌ای دوم خرداد بوده بیانگر آن است که جریان دوم خرداد به بن بست واقعی خود رسیده است.
وی با تاکید بر اینکه سران هدایتگر آشوب‌های اخیر در عنادی آشکار با نظام اسلامی به دنبال براندازی حکومت برآمده از مردم ایران بودند، افزود: پخش اعترافات این شکست‌ خوردگان سیاسی موجب تنویر افکار عمومی ملت ایران می‌شود تا مردم بدانند این افراد دنبال چه برنامه‌های بودند.

* به بن بست رسیدن همه تئوری‌های براندازانه نبوی، رمضان زاده و امین زاده

نوباوه طرح انقلاب مخملی را که چهره‌های دوم خرداد در کشور به دنبال آن بودند واقعی و در عین حال شکسته خورده دانست و گفت: علاوه بر آقایان ابطحی و عطریانفر افراد دیگر چون بهزاد نبوی، رمضان زاده و امین زاده اعتراف‌هایی در خصوص اغتشاشات اخیر داشته اند که البته هنوز حاضر نشده‌اند در این رابطه حرف‌های بزنند اما قبول دارند که همه تئوریاتشان برای براندازی نظام مردمی جمهوری اسلامی به بن بست رسیده است.
وی با اشاره به بخشی از اعترافات ابطحی که نسبت به هم قسم شدن هاشمی رفسنجانی، خاتمی و نیز موسوی دلالت داشت ابراز تاسف کرد که این اعترافات کاملا صحت داشته و شواهد بیانگر ارتباط این افراد با جریانات برانداز بوده است.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به اغتشاشات اخیر در کشور اشاره کرد و یاد آور شد که در این مسائل اغتشاشگران و برخی گروه‌های دوم خردادی با حمایت کشورهای غربی به دنبال آشوب آفرینی در نظام اسلامی بودند؛ اگر چه در این امر ناکام مانند.
نوباوه اظهارات ابطحی و عطریانفر را در دادگاه، اعتراف به واقعیت توصیف کرد و گفت: اعتراف از بقیه سران هدایتگر آشوب‌های اخیر باید ادامه داشته باشند تا مردم بدانند که عده‌ای به خیال خام خود دنبال براندازی نرم جمهوری اسلامی بودند.
عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با رد ادعاهای برخی از رسانه‌های بیگانه و دوم خردادی مبنی بر اینکه عطریانفر و ابطحی در شرایط فشار اظهارات خود را اعلام کرده‌اند، گفت: بنده به عنوان فردی رسانه‌ای معتقدم که افرادی همانند عطریانفر که خود سالها صحنه گردان رسانه‌های زنجیره ای دوم خرداد بوده‌اند، چگونه ممکن است تحت فشار، این گونه اعتراف کرده باشد و با استدلال پایان تئوری‌های ساختار شکنانه دوم خرداد را اعلام می‌کنند.
وی خطاب به جریان دوم خرداد گفت که اگر واقع بین باشید، هنوز فرصت بازگشتن به دامن ملت و نظام اسلامی را دارید و اگر از این امکان استفاده نکنید یقینا به زباله دان تاریخ می‌پیوندید.
عضو شورای نظارت بر سازمان صدا و سیما در خصوص پخش اعترافات چهره‌های دوم خردادی که نقش آنان در هدایت آشوب‌های اخیر روشن شده است، گفت: که باید با صلاحدید مسئولان امر این اعترافات به صورت مستقیم پخش شود و در میزگردی که خبرنگاران داخلی و خارجی حضور دارند افراد برانداز اساس مبانی تئوری شکست خورده خود را بازگو کنند تا برای همگان روشن شود که اینها به دنبال چه در ایران اسلامی بودند.
وی در پایان خطاب به جریان افراطی و ساختار شکن دوم خرداد و نیز سران هدایت گر آشوب‌های اخیر تاکید کرد که ایران اسلامی مانند برخی از کشورهای آسیای میانه نیست که ظرف 5 ساعت در آن انقلاب مخملی شود، بلکه نظام جمهوری اسلامی ایران برآمده از مردمی است که رشادت‌های فراوانی در راه این نظام داده و تا آخر پشتیبان نظام و ولی فقیه خود خواهند بود.

88/5/13
6:14 عصر

مدعیان تقلب در انتخابات هیچ سندی بر ادعای خود ارائه نکردند

بدست شاپور در دسته

کدخدایی در هشتمین اردوی سیاسی دانشجویان پسر- 1
مدعیان تقلب در انتخابات هیچ سندی بر ادعای خود ارائه نکردند

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای نگهبان گفت: بعد از برگزاری انتخابات مباحثی در خصوص تقلب در انتخابات مطرح شد و بعضی از کاندیداها خواهان ابطال انتخابات شدند اما زمانی که از آنها پرسیده می‌شد که دلایل شما درباره وجود تقلب چیست، جوابی نمی‌دادند.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان بعدازظهر امروز سه‌شنبه در هشتمین اردوی آموزش سیاسی دانشجویان پسر دانشگا‌ه‌های سراسر کشور که در دانشگاه عباسپور برگزار شده است، انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری را متفاوت با سایر انتخابات‌ها دانست و افزود: این انتخابات از ابعاد مختلفی با انتخابات‌ دوره گذشته چه از نظر مسائل قبل از انتخابات و چه مسائل پیش‌آمده بعد از انتخابات، تفاوت‌های عمده داشت و حتی مسائل مربوط به انتخابات را امروز به صورت کم و بیش شاهد هستیم.
وی ادامه داد: از یک سال قبل از برگزاری انتخابات تحلیل‌ها در خصوص انتخابات شکل گرفت و پرداختن به مسائلی مانند اینکه انتخابات آینده ریاست جمهوری چگونه خواهد بود و چه کسانی در این دوره به عنوان نامزد شرکت خواهند کرد و رقابت‌ها چگونه رقم خواهد خورد؟ بر سر زبان‌ها افتاد.
سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه انتخابات دهم ریاست جمهوری برای تمامی افراد، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی از اهمیت بسیاری برخوردار بود، تصریح کرد: رقابت در این دوره در بین دو جناح مطرح به نام اصولگرا و اصلاح‌طلب شکل گرفت و این دو گروه عمده که در انتخابات حضور فعال داشتند، شروع به برنامه‌ریزی در خصوص انتخابات کرده و مسائل مربوط به آن را تحلیل کردند.
کدخدایی با بیان اینکه در بین جناح‌های سیاسی مسئله اول این بود که چه افرادی را باید به عنوان کاندید انتخاب کنند، خاطرنشان کرد:‌تفاوت‌ها و اختلاف نظرها در بین هر دو جبهه وجود داشت و هر دو جبهه سیاسی برای تعیین کاندیدای خود در تلاش بودند.
وی اضافه کرد: حتی رقابت بین کسانی که امروز وحدت رویه دارند، در جریان انتخابات پدید آمد و حتی خاتمی و موسوی نیز برای حضور در عرصه انتخابات تلاش‌هایی کردند که در انتها خاتمی به نفع موسوی کنار رفت و کروبی نیز به جمع کاندیدای انتخابات اضافه شد.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه از بین ثبت‌نام کنندگان برای کاندیداتوری در انتخابات نهایتاً چهار نفر مورد تائید شورای نگهبان قرار گرفت،‌ اظهار داشت: البته افراد دیگری نیز مطرح بودند ولی به دلیل اینکه رای کافی را در شورا کسب نکردند، صلاحیت‌شان تائید نشد و در پایان 4 نفر که صلاحیت‌شان از دید شورای نگهبان به تائید رسید، به وزارت کشور معرفی شدند.
کدخدایی با بیان اینکه در فضای آرام سیاسی قبل از انتخابات هنوز مشخص نبود که چه کسانی وارد صحنه می‌شوند و چه کسانی رای اکثریت را به خود اختصاص خواهند داد، عنوان کرد: در این انتخابات یک روندی توسط کشورهای غربی دنبال شد تا از این انتخابات برای ضربه‌زدن به نظام استفاده کند.
وی ادامه داد: بدون اینکه کسی را متهم کنیم، باید گفت که فضایی در کشور ایجاد شد که برای رسانه‌های خارج از کشور و دشمنان ما بسیار قابل توجه بود و هرچند که ارائه این تحلیل قبل از انتخابات عمل راحتی نبود، اما در شرایط فعلی می‌توان به آن پرداخت.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه رسانه‌ای مانند BBC فارسی 7 یا 8 ماه قبل از انتخابات شکل می‌گیرد و بر روی مباحث انتخاباتی متمرکز می‌شود، یادآور شد: در این شبکه با استفاده از کارشناسان مسلط به مسائل ایران به امور داخلی کشور پرداخته می‌شود و حتی تحلیل‌ها و اخباری که در رسانه‌های مکتوب و دیداری غرب مطرح می‌شود، از انتخابات در ایران به عنوان فرصتی برای تغییر وضعیت موجود نام برده می‌شود.
کدخدایی افزود: گاهی دولتمردان غربی به عمد یا به اشتباه از انتخابات به عنوان فرصتی برای ضربه به نظام یا فشار به آن نام می‌بردند.
سخنگوی شورای نگهبان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه شورای نگهبان به استناد اصل 192 قانون اساسی تمام تلاش خود را برای برگزاری انتخابات سالم در کشور به کار گرفت، تاکید کرد:‌ این شورا تمام تمهیدات لازم را برای برگزاری انتخابات سالم در نظر گرفت تا مردم و کاندیداها هیچ شبهه در خصوص برگزاری انتخابات نداشته باشند.
وی ادامه داد: طبیعتا تجربه دوره‌های گذشته در این انتخابات مورد استفاده قرار گرفت و تدبیر جدیدی نیز اتخاذ شد تا کسانی که قصد ایجاد خلل در نظارت شورای نگهبان در انتخابات را دارند از دخالت آنها جلوگیری شود، زیرا طبق قانون نظارت بر انتخابات بر عهده شورای نگهبان بوده و این شورا حتی شرایط حضور نمایندگان کاندیداها را در صندوق‌های اخذ رای فراهم کرده بود.
سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه که قبل از انتخابات از روسای ستادها برای حضور در این شورا دعوت شد و برنامه‌ این شورا برای صیانت از آرا به آنها اعلام شد، نمایندگان کاندیدا استقبال کردند، یادآور شد: اما چرا بعد از انتخابات آنها مطرح کردند که نمایندگان کاندیدها در پای صندوق‌های رای هیچ اقدامی نمی‌توانند انجام دهند، به هر حال نمایندگان کاندیدا اگر نسبت به این مسائل اعتراض داشتند باید گزارشی رابه شورای نگهبان ارائه می‌دادند تا به مسائل آنها رسیدگی شود.
کدخدایی با تاکید بر اینکه در انتخابات دهم ریاست جمهوری تمامی راهکارها برای حضور کاندیدا و نمایندگانشان فراهم شده بود، تصریح کرد: موسوی شب 22 خرداد ساعت 22 رسما اعلام کرد که پیروز انتخابات شده است و این اعلام وی در حالی صورت گرفت که انتخابات ساعت 10 شب به پایان رسیده بود، یعنی بعضی صندو‌ق‌ها شروع به شمارش آرا کرده و بعضی دیگر نیز در تهران هنوز رای‌گیری می‌کردند، البته لازم به ذکر است که این اقدام در هیچ کجای دنیا انجام نمی‌شود که کاندیدایی قبل از اعلام مرجع قانونی خود را به عنوان پیروز انتخابات معرفی کنند،‌ اما موسوی با اعلام پیروزی خود در 22 خرداد در واقع یک اشتباه استراتژیک انجام داد، زیرا زمانی که شورای نگهبان و وزارت کشور هنوز هیچ آماری از نتایج انتخابات منتشر نکرده‌اند، چگونه فردی که هیچ اطلاعاتی در دست ندارد، خود را پیروز انتخابات معرفی می‌کند؟ این در واقع بزرگترین اشتباه موسوی در انتخابات بود.
وی اضافه کرد: بعد از برگزاری انتخابات نیز بحث‌هایی در خصوص تقلب در انتخابات مطرح شد و حتی بعضی از کاندیداها خواهان ابطال انتخابات بوند و زمانی که از آنها پرسیده می‌شد که دلایل شما در خصوص وجود تقلب چیست، آنها جوابی نمی‌دادند.
سخنگوی شورای نگهبان در ادامه سخنانش با اشاره به اولین نامه موسوی به عنوان کاندیدای معترض در انتخابات به شورای نگهبان گفت:‌موسوی در اولین نامه خود در دو بند به مناظره بین خود و احمدی‌نژاد اشاره کرده و در آن نامه آورده بود که چون آن مطالب از طرف احمدی‌نژاد در مناظره مطرح شده باید انتخابات باطل شود ولی طبق قانون افراد باید شکایت مستند خود را ارائه کنند و در واقع بدون سند نمی‌توانند درخواستی کنند.
کدخدایی با بیان اینکه درخواست شورای نگهبان از کاندیداها این بود که مستندات خود را در خصوص تقلب در انتخابات به این شورا ارائه دهند، خاطرنشان کرد: بعد از درخواست شورای نگهبان از کاندیدا برای ارائه مستندات، کاندیداها فقط بیانیه صادر کردند و کروبی نیز درخواست ابطال انتخابات را مطرح می‌کرد.

88/5/13
6:13 عصر

برخی ناجوانمردانه از نام امام سوءاستفاده میکنند

بدست شاپور در دسته

آیت‌الله خاتمی در گفتگو با فارس:
برخی ناجوانمردانه از نام امام سوءاستفاده می‌کنند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان گفت: متاسفانه برخی ناجوانمردانه از نام امام راحل استفاده می‌کنند و این امام همان امامی که می‌فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند.


آیت‌الله سید احمد خاتمی امام جمعه موقت تهران در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در جلسه تنفیذ حکم ریاست جمهوری، گفت: مسجد ضرار نماد استفاده ابزاری از دین و مقدسات است و با چهار هدف ساخته شده است که ضربه زدن به مسلمانان، ترویج کفر، ایجاد تفرقه و پایگاهی برای دشمنان مکتب از اهداف ساخت این مسجد بوده است.
وی با بیان اینکه خداوند به پیامبر (ص) دستور داد که این مسجد نماز خواندن ندارد و در حقیقت مسجد نیست و خانه‌ای تیمی است، تصریح کرد: آن حضرت به برخی از دوستانشان فرمودند آن مسجد را خراب کنید و بعد آن را تبدیل به زباله‌دانی کردند.
امام جمعه موقت تهران در ادامه خاطرنشان کرد: از مصادیق بارز استفاده از مقدسات طی ماه‌های اخیر، ‌استفاده از نام مبارک امام راحل برای ضربه زدن به آرمان‌های اوست و کسانی که تا دیروز در زمان امام مخالفان ولایت مطلقه فقیه را کافر می‌خواندند تا آنجا که امام راحل نامه توبیخ برای آنان نوشت و فرمود غلو نکنید و ولایت کبرای الهی را با ولایت فقیه در نیامیزید امروز همان‌ها شمشیر از رو علیه ولایت بسته‌اند، به گونه‌ای بیانیه می‌دهند که گویا نظام اسلامی، نظامی طاغوتی است و آن‌ها با طاغوت مبارزه می‌کنند.
عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه متاسفانه ناجوانمردانه از نام امام راحل استفاده می‌کنند و این امام همان امامی است که می‌فرمود پشتیبان ولایت فقیه باشید تا کشور آسیب نبیند، ‌افزود: اینک این مدعیان در برابر موضع ولایت‌ستیزانه‌شان چه پاسخی دارند و طی یکی دو ماه اخیر تمام همت آنان، آسیب رساندن به ستون خیمه انقلاب که ولایت فقیه است، بود و به فضل خدا ناکام ماندند به دلیل اینکه مردم هوشیارند.
آیت‌الله خاتمی با تاکید بر اینکه با کمک دو عنصر در فتنه‌های کور می‌توان صراط مستقیم را یافت، افزود: اولین عنصر ولایت فقیه است و مردم ما تفسیر درست خط امام را در بیانات مقام معظم رهبری می‌جویند و هر تفسیری که مغایر با تفسیر ایشان باشد، تفسیری نادرست از خط امام است.
وی اضافه کرد: ‌عنصر دیگری که مردم با آن راه درست را ادامه می‌دهند عنصر بصیرت است و مردم ما دشمن‌شناس هستند و می‌دانند دشمن کجا را هدف قرار داده و پیام برجسته حضور 85 درصدی مردم ما پیام ولایتمداری بود و رهنمودهای مدام مقام معظم رهبری حضور گسترده مردم در انتخابات بود که مردم عزیز ما لبیک گفتند.
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تاکید کرد: متاسفانه برخی بعد از انتخابات به مقابله با این پیام برجسته برخاستند ولی فتنه‌گران باید بدانند فتنه آن‌ها برای همیشه پنهان نمی‌ماند و آنچه در اعترافات برخی از متهمان گفته شد، بیان حقایقی واضح بود که اگر آن‌ها هم نمی‌گفتند جای انکارش نبود و این همه اندکی از بسیاری است که امیدواریم به زودی برملا شود.
آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه آنان که جرم اندکی دارند و آن‌ها که بی‌گناه‌اند نباید یک لحظه در زندان بمانند و آن‌ها که جرم اندک دارند و قابل گذشت است باید از آن‌ها گذشت کرد، افزود: اما آن‌ها که مجرمان سابقه‌ دارند و فتنه 18 تیر سال 78 را همان‌ها آفریدند، باید مجازات رفتار نادرست‌شان را ببینند.
وی با بیان اینکه آن‌ها که مدام دم از آزادی فتنه‌گران می‌زدند نگران اعتراف آن‌ها بودند، افزود: آن‌ها که پیشاپیش سراغ دوستانشان می‌رفتند و فتوای بی‌اعتباری این اعترافات را می‌گرفتند در حقیقت از خود وحشت داشتند.
این استاد حوزه اضافه کرد: در حالی‌که خود اعتراف‌کنندگان در مصاحبه تلویزیونی به سخنان کسانی که می‌گفتند به زور اعتراف گرفته شده پاسخ دادند، حتی یکی از آن‌ها در پاسخ به این سوال که اگر از زندان آزاد شوید این مطالب را انکار نمی‌کنید گفت چهار تضمین می‌دهم.
آیت‌آلله خاتمی در ادامه خاطرنشان کرد: از خدا می‌خواهیم همه در قطار انقلاب بمانند و حتی یک نفر از آنان که سوار این قطار مقدس شده پیاده نشوند و اگر کسانی خود می‌خواهند پیاده شوند خود کرده را تدبیر نیست و آن‌ها باید بداند که این انقلاب بزرگ، بانشاط و با قداست راه خود را ادامه می‌دهد و آن‌ها که از این غافله بازمی‌مانند زیانکارانند.
وی افزود: این انقلاب با پشتوانه خون پاک بیش از 300 هزار شهید به راه خود ادامه می‌دهد و این خون‌های پاک هدر نمی‌رود و به هر حال این حوادث می‌گذرد و طبق مثل مشهود زمستان تمام می‌شود ولی روسیاهی برای زغال خواهد ماند.

88/5/11
6:23 عصر

مراسم تنفیذ حکم ریاستجمهوری دهم فردا برگزار میشود

بدست شاپور در دسته

مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری دهم فردا برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مراسم تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری محمود احمدی‌نژاد فردا دوشنبه 12 مرداد ماه برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، احمدی‌نژاد دوشنبه دوازدهم مردادماه در حضور رهبر معظم انقلاب، روسای سه قوه، اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعضای مجلس خبرگان رهبری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و فرماندهان قوای نظامی و انتظامی و دیگر مسئولان کشوری و لشگری و سفرای کشورهای خارجی، حکم امضاء شده تنفیذ دومین دوره چهار ساله ریاست جمهوری خود را دریافت خواهد کرد.
این مراسم با حضور رهبر معظم انقلاب و مسئولان عالی رتبه نظام در حسینیه امام خمینی(ره) برگزار خواهد شد.

88/5/6
6:31 عصر

140 نفر از بازداشتشدگان حوادث اخیر امروز آزاد میشوند

بدست شاپور در دسته

جلالی در گفتگو با فارس خبر داد:
140 نفر از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر امروز آزاد می‌شوند

خبرگزاری فارس: مخبر کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر گفت: پیرو پیگیری‌های مجدانه کمیسیون امنیت ملی و کمیته مربوط به پیگیری مسائل مربوط به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر 140 نفر از زندانیان امروز آزاد می شوند.


کاظم جلالی نماینده مردم شاهرود و مخبر کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در گفت‌وگو با خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس با اشاره به دیدار امروز این کمیته از زندان اوین و بررسی وضعیت بازداشت‌شدگان حوادث اخیر در تهران اظهار داشت: پیرو پیگیری‌های مجدانه کمیسیون امنیت ملی و کمیته مربوط به پیگیری مسائل مربوط به بازداشت‌شدگان حوادث اخیر 140 نفر از زندانیان امروز آزاد می‌شوند.
وی ادامه داد: همانطور که می‌دانیم طی جلسه‌ای که روز گذشته این کمیته با دادستان کل کشور داشت از او خواسته شد با افرادی که اتهامات سبکتری در اغتشاشات اخیر تهران داشته‌اند با رأفت و رحمت اسلامی برخورد و افرادی که متنبه شده‌اند نسبت به کارهای خود، هر چه سریع‌تر زمینه آزادی آنها فراهم شود.
جلالی همچنین گفت: کمیته مربوطه امروز از زندان اوین دیدار کرد که طی این دیدار 140 نفر از بازداشت‌شدگان حوادث اخیر با وثیقه، کفالت و ضمانت آزاد می‌شوند که در این جریان باید از ریاست قوه قضائیه و هماهنگی‌های خوب و دستورات مناسبی که از سوی وی انجام شد و همکاری دادستان کشور تشکر کنیم.
مخبر کمیته ویژه مجلس در ادامه افزود: امیدواریم افرادی که آزاد می‌شوند نسبت به خطای خود متنبه شده‌ باشند و از فضای جدید برای زندگی خود استفاده بهتری ببرند.
وی اضافه کرد: بر اساس آمار و ارقام 150 نفر در حال حاضر در زندان باقی می‌مانند که این افراد بر اساس اسناد و مدارکی که دادستان ارائه کرده در اغتشاشات اخیر نقش داشته‌اند، طبق اظهارات دادستان تهران این افراد دارای بمب آتش‌زا و سلاح گرم و سرد بوده‌اند و در تخریب اموال عمومی نقش داشته‌اند و امیدواریم با دقت کیفر خواست این افراد به زودی صادر شود.
این نماینده مجلس تصریح کرد: به غیر از این 150 نفر، 50 نفر دیگر نیز در زندان هستند که برخی از این افراد بر اساس اعلام دستگاه قضایی جزو عاملان اغتشاشات اخیر و برخی افراد نیز جزء‌ گروهک‌های ضد انقلاب بوده‌اند که دستگاه قضایی در حال پیگیری پرونده‌های این افراد است که در خصوص این 200 نفر باقیمانده باجدیت مسائل را پیگیری می‌کنیم .
وی گفت: در پایان جا دارد از مسئولان دستگاه قضایی به خاطر همکاری خوب با این کمیته تشکر ‌کنیم و امیدواریم این آمار و ارقام مورد توجه جدی قرار گیرد که بر این اساس رسانه‌های خارجی تعداد زندانیان حوادث اخیر را حدود چند ده هزار نفر اعلام می‌کنند، این رسانه‌ها به شکل هدفمند در حال تضعیف نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.

<      1   2   3   4      >